• Maggy8787

Sambo in på behandlings hem

Jag skapade denna tråden för jag hittade ingen liknade för måste få detta ur systemet!

Min sambo som jag haft i 2 år! Kommer imon läggas in på behandlingshem 60 mil hemifrån 3-6 månader hur ska jag klara att sova utan honom i sängen? Och få hålla om honom bli det bättre med tiden eller bli saknade förstor?

• Svar på tråden Sambo in på behandlings hem
  • Anonym (blä)

Varför vara ihop med en missbrukare??

• Lottie 74

Jag tänker mer att du borde vara glad att han ligger inne på behandlingshem. Du vänjer dig att sova ensam. Som med allt annat i livet. Du/ni har en jobbig tid framöver, så ta din tid nu när du är själv att tänka. Lycka till.

• Mika86

Iofs inte varit ifrån gubben mer än några nätter i sträck men varit skit jobbigt.

Tror det bli riktigt jobbigt för dig med men blir nog bättre med tiden, man vänjer ju sig på nåt konstigt vis även om man inte gillar det.

Hoppas det gå bra för er o särskilt honom

• Maggy8787

Han är på medicinering för. Sitt missbruk med handskas med depression också så han försökte ta livet av sig för nån dag sen så han fick en lpt på sig men varför som skickar iväg honom så långt hemifrån förstå jag ej när man varken. Ha körkort eller pengar till det ????

• en blind vän

Man vänjer sig vid allt. Du kommer att vänja dig vid att sova utan honom.
    Vilken tur ni har haft att han har kommit in på behandlingshem. 
    Kan du ringa honom?
    Hoppas allt löser sig.

• Lottie 74

Det finns ingen lösning just nu, men försök tänka att i framtiden så kommer det bli bättre om han får rätt hjälp och om han har viljan i sig. Har en bror som varit på många behandlingshem. Det det handlar om är att han själv måste vilja sluta och förändras. Vi får hoppas att han vill förändra sitt liv och att hamnar på ett bra ställe.

• Carnitas
    Anonym (blä) skrev 2015-02-26 20:56:29 följande:
    Varför vara ihop med en missbrukare??
    För dom är människor med.
Svar på tråden Sambo in på behandlings hem