• STKS

På G?!

Jag har aldrig varit med om detta och det roliga är att detta är min tredje barnet... ????

Är i v35, Har haft SD i en vecka, ont i nedre delen av ryggen, ilningar ljumskarna, hela magen blir hård, är lös i magen, kissar stup i kvarten och på det hela så mår jag illa efter SD

Någon annan som känner igen sig?

Tacksam för svar!!

• Svar på tråden På G?!
  • enlitensladdis

Låter ju faktiskt som det är på G ryggen kände jag av sååå starkt på båda mina tidigare förlossningar, mer ont i ryggen än någon annan stans!! spännande, lycka till nu, V 35 lite tidigt, men kanske är bebben redo redan nu

• Anonym (..)

Haft likadant i över två veckor nu, är i v36+4 idag och än har inget hänt:(

Tredje barnet för mig med och har inte heller haft det såhär dom andra gångerna

• Minxy

Det är inte för inte man säger "luriga trean".

Som min BM sa: "Vi tycker ofta lite extra synd om treföderskor (de som ska föda tredje barnet) eftersom dom brukar få dras med jobbiga och smärtsamma förvärkar i flera veckor innan det är dags på riktigt. Av de som vi får in på förlossningen för att få en sovdos är tredjeföderskor klart överrepresenterade."

Kändes ju lite sådär halvsegt att höra

Men passa på att vila så att kroppen orkar med, om ni nu har oturen att gå i några veckor till med jobbiga förvärkar! Håller tummarna för att det ska komma igång nu snart!

• Anonym (..)
    Minxy skrev 2015-02-26 14:57:23 följande:

Det är inte för inte man säger "luriga trean".

Som min BM sa: "Vi tycker ofta lite extra synd om treföderskor (de som ska föda tredje barnet) eftersom dom brukar få dras med jobbiga och smärtsamma förvärkar i flera veckor innan det är dags på riktigt. Av de som vi får in på förlossningen för att få en sovdos är tredjeföderskor klart överrepresenterade."

Kändes ju lite sådär halvsegt att höra

Men passa på att vila så att kroppen orkar med, om ni nu har oturen att gå i några veckor till med jobbiga förvärkar! Håller tummarna för att det ska komma igång nu snart!

Jo luriga trean stämmer ganska bra! Bara hoppas att "några veckor" inte innebär två veckor över BF, bryter nog ihop om jag måste gå över!
Svar på tråden På G?!