• Andens022

barnen med i nytt förhållande

Mamman till våra två barn har under fem veckor träffat en ny. Nu fick jag höra att hon åkte på en helgsemester med den nya och hans dotter och våra två barn. Jag kan tycka att du är tidigt att introducera en ny familj redan efter så kort tid.. visst, det är ett år sedan vi flyttade Men jag vet inte om det känns riktigt rätt. ...

• Svar på tråden barnen med i nytt förhållande
  • Eulalia

Kan förstå din känsla. Personligen tycker jag också att det är på tok för tidigt, men så länge barnen inte verkar ta någon skada är det inte mycket du kan göra åt saken. Du får helt enkelt lita på att hon själv klarar att göra en bedömning om vad som är bäst för era barn de veckor de är hos henne. 

• Ess

Är ni föräldrar barnens fasta pålitliga punkt i tillvaron, trots att ni inte bor ihop?
    För i så fall tror jag inte att barnen tar skada av att träffa varken nya partners eller nya vänner. Försvinner den nya, så finns fortfarande föräldrarna kvar.

Däremot så finns det föräldrar som snabbt letar upp en ny partner för att få barnvakt och avlastning. Då hinner barnet fästa sig vid partnern lagom tills den tröttnar på att bli utnyttjad och flyttar. 
    Då förlorar ju barnet sin fasta punkt gång på gång.

Svar på tråden barnen med i nytt förhållande