• Anonym (RA)

våld i nära relation

Ensamstående förälder med 3 barn ena blev misshandlat av ex så mycket att han går ås psykolog. Nu mitt problem är att jag har barn och med denna person
    så att jag har svårt och träffa denna person. Allt misshandel inträffade när jag var borta hemifrån. Sos kräver att jag ska polisanmäla händelsen men jag tänker också att denna person är förälder till mitt barn som vi har delat vårdnad.
     Vad ska man göra, vad ska jag ta mig till ?

• Svar på tråden våld i nära relation
  • Sunnan

Det är väl ändå helt glasklart - självklart ska du polisanmäla! Han har ju misshandlat ditt barn! Vill du att han ska komma undan med det bara för att du har ett biologiskt barn med honom? Det är ett enormt svek mot barnet att inte polisanmäla.

• Anonym (anmäl)

Självklart ska du anmäla! Det är ingenting att ens fundera över. Gör vad som krävs för att skydda barnen. Den här "personen" förlorade all rätt att vara förälder när den misshandlade barnet.

• Anonym (RA)

Problemet ligger att jag skulle aldrig ta ifrån mitt sons mamma jag skulle aldrig förlåta mig själv.
     Men åt andra sidan finns mitt andra som är 10, son från ett annat förhållande som lider av rädslan att hon kan komma tillbaka, han vill inte att jag ska träffa henne och då blir det svårt för att hämta mitt barn som jag har med henne.
    Hur skulle ni göra i den här situation ?    

• Sunnan

Förlåt för att jag förutsatte att det var en man som misshandlat barnet *skäms*

Hur vet du att hon inte misshandlar ert gemensamma barn också? Förstår inte hur du kan låta något annat gå före att göra rätt för ditt barn - anmäl henne! Det är inte du som riskerar relationen mellan mamman och er son, det gjorde hon själv när hon misshandlade hans syskon!

Om du inte anmäler blir det som att säga till det stora barnet att du tycker att det är ok att hen blivit misshandlad bara för att du råkar ha ett barn med förövaren!

• Anonym (RA)

Ju om man tänker så, men det finns andra förutsättningar som till exempel dom dagarna när jag ska hämtar barnen så garanterar att hon kommer att va där och blir det konflikt. Det vill jag undvika just nu för nu det viktigaste är min mellan son.
     Det han gikt igenom var för stark. Sos i min stadsdel har tagit hand om det. 
     Har varit i kontakt med familjerätten men till ingen hjälp har pratat med sos om min minsta son ingen hjälp får man.
     Nu undrar jag varför är det på det visset ?  

Svar på tråden våld i nära relation