• audio

Klämde fingret i paraplyn

Nu vill jag anmäla den, men kommer inte ihåg vart jag köpt den. Kvitto finns inte kvar, men jag tror att den är inhandlad från H&M.

• Svar på tråden Klämde fingret i paraplyn
  • audio
    Tines skrev 2015-02-23 19:46:14 följande:

Exakt vad ska du anmäla?

Vi bor i Sverige, inte i USA.....

Jag köpte paraplyet från en svensk H&M butik.
  • viseversa

Haha vad ska du anmäla? Jag klämde mig rejält på bröstet på en cykelpump i somras. Blev ett jack som nu är ett synligt ärr på ena bröstet. Inte fan anmäler jag det då det var jag som klantade mig. Ska du anmäla affären som säljer kniven di kanske skär dig på också? 

• viseversa
    audio skrev 2015-02-23 19:50:49 följande:
    Jag köpte paraplyet från en svensk H&M butik.
    Jaha??
  • sportpappa

Tack och lov så bor vi i Sverige där "skyll dig själv"-faktorn är väldigt hög. Om du bara klämt fingret och det gjorde lite ont så skapar du bara en massa meningslöst arbete för dig själv som inte leder till något.

Om det däremot är ett konstruktionsfel där man kan skada sig själv vid normal användning så ska du anmäla produkten till konsumentverket. Då kan de gå ut och varna:
    www.konsumentverket.se/Vagledning--kontakt/Gor-en-anmalan/Anmal-via-webben/Farlig-vara/

• Haskel

Och jag klämde mig i bildörren i Söndags, en Volvo.
    Nu ska jag anmäla Volvokoncernen.

• audio
    sportpappa skrev 2015-02-23 19:57:00 följande:

Tack och lov så bor vi i Sverige där "skyll dig själv"-faktorn är väldigt hög. Om du bara klämt fingret och det gjorde lite ont så skapar du bara en massa meningslöst arbete för dig själv som inte leder till något.

Om det däremot är ett konstruktionsfel där man kan skada sig själv vid normal användning så ska du anmäla produkten till konsumentverket. Då kan de gå ut och varna:
    www.konsumentverket.se/Vagledning--kontakt/Gor-en-anmalan/Anmal-via-webben/Farlig-vara/

Tack efterlyser någonting sådant.
  • audio
    Haskel skrev 2015-02-23 20:00:25 följande:

Och jag klämde mig i bildörren i Söndags, en Volvo.
    Nu ska jag anmäla Volvokoncernen.

Det var klantigt. Ska man öppna paraplyet som man vanligtvis gör med en hand så ska fingret inte fastna där man hakar upp den, du kommer nämligen inte loss utan två händer.
  • Haskel
    audio skrev 2015-02-23 20:22:49 följande:
    Det var klantigt. Ska man öppna paraplyet som man vanligtvis gör med en hand så ska fingret inte fastna där man hakar upp den, du kommer nämligen inte loss utan två händer.
    Stod det tydligt skrivet att paraplyet var avsett för enhänta?

Annars var det väl tänkt att du skulle fastna med ena handen, och ta dig loss med den andra.
  • audio
    Haskel skrev 2015-02-23 20:42:35 följande:
    Annars var det väl tänkt att du skulle fastna med ena handen, och ta dig loss med den andra.
    Har du någonsin använt eller hanterat en paraply ?
  • Haskel
    audio skrev 2015-02-23 21:04:37 följande:
    Har du någonsin använt eller hanterat en paraply ?
    Många gånger. Jag har  även handskats med bildörrar flera gångerFlört
  • BigMami

Va! Menar du att du missade att läsa instruktionsboken som medföljer? :-O Skyll dig själv i sådana fall...

Ta en regnponcho nästa gång (de är helt utan knappar och dragkedja så du inte riskerar att skada dig på dessa)

Lycka till!

• audio
    Haskel skrev 2015-02-23 21:09:46 följande:
    Många gånger. Jag har  även handskats med bildörrar flera gångerFlört
    Det är bara för jävligt
Svar på tråden Klämde fingret i paraplyn