Klämde fingret i paraplyn
Nu vill jag anmäla den, men kommer inte ihåg vart jag köpt den. Kvitto finns inte kvar, men jag tror att den är inhandlad från H&M.
Nu vill jag anmäla den, men kommer inte ihåg vart jag köpt den. Kvitto finns inte kvar, men jag tror att den är inhandlad från H&M.
Exakt vad ska du anmäla?
Vi bor i Sverige, inte i USA.....
Exakt vad ska du anmäla?
Vi bor i Sverige, inte i USA.....
Haha vad ska du anmäla? Jag klämde mig rejält på bröstet på en cykelpump i somras. Blev ett jack som nu är ett synligt ärr på ena bröstet. Inte fan anmäler jag det då det var jag som klantade mig. Ska du anmäla affären som säljer kniven di kanske skär dig på också?
Tack och lov så bor vi i Sverige där "skyll dig själv"-faktorn är väldigt hög. Om du bara klämt fingret och det gjorde lite ont så skapar du bara en massa meningslöst arbete för dig själv som inte leder till något.
Om det däremot är ett konstruktionsfel där man kan skada sig själv vid normal användning så ska du anmäla produkten till konsumentverket. Då kan de gå ut och varna:
www.konsumentverket.se/Vagledning--kontakt/Gor-en-anmalan/Anmal-via-webben/Farlig-vara/
Och jag klämde mig i bildörren i Söndags, en Volvo.
Nu ska jag anmäla Volvokoncernen.
Tack och lov så bor vi i Sverige där "skyll dig själv"-faktorn är väldigt hög. Om du bara klämt fingret och det gjorde lite ont så skapar du bara en massa meningslöst arbete för dig själv som inte leder till något.
Om det däremot är ett konstruktionsfel där man kan skada sig själv vid normal användning så ska du anmäla produkten till konsumentverket. Då kan de gå ut och varna:
www.konsumentverket.se/Vagledning--kontakt/Gor-en-anmalan/Anmal-via-webben/Farlig-vara/
Och jag klämde mig i bildörren i Söndags, en Volvo.
Nu ska jag anmäla Volvokoncernen.
Va! Menar du att du missade att läsa instruktionsboken som medföljer? :-O Skyll dig själv i sådana fall...
Ta en regnponcho nästa gång (de är helt utan knappar och dragkedja så du inte riskerar att skada dig på dessa)
Lycka till!
Alla ni som klämt fingret i ett paraply, räck upp en hand!!