• lillajag27

30-års fest!

Hej,
    Jag fyller snart 30 och vill självklart fira detta
    Det blir lite för mycket och dyrt att bjuda in till en större fest själv tycker jag, så är lite inne på att ha en tjejmiddag/fest. Tänkte först ha det ute på typ restaurang men tänkte mer på det och kom fram till att det blir lite mer avslappnad och lättare hemma...
    Jag bjuder på mat och köper ngn box vin, så tänkte jag att de tar med dricka till sig själva.
    Det blir ca 14 tjejer.
    Nu behöver jag tips och ideér!! Lekar, aktiviteter, annat kul man kan göra? Smidigaste sättet att skicka ut inbjudan? Andra roliga ideér eller tips?
    Tacksam för hjälp

• Svar på tråden 30-års fest!
  • JA77

Tänkte du buffé (komma när man vill) eller sittande middag (fast tid)?
    Skippa lekar och aktiviteter, det är mest krystat. Det är precis lagom att äta middag ihop och kanske gå ut efteråt. 

Personligen tycker jag att det är fjortisvarning att ta med egen alkohol till festen. Då skulle jag istället köpa två boxar vin till, men skippa maten, utan enbart ha tex snittar. 

• lillajag27

Tack för ärligt svar :)

Jag tänkte ha lite lättare buffemat men ändå inget "kom när du vill" utan sätta en tid på typ 18, köra lite mingel och sen mat gemensamt.

Kanske är "snålt" att de ska ta med egen dricka? Ska fundera på detta,..

Med lekar så tänkte jag inga stora grejer, kanske ett musikquis? Eller har hört om en grej när man lägger lappar under talltiken med typ "uppdrag"...alltså ingen 5-kamp utan något man kan göra hemma i vardagsrummet men som lättar upp stämningen lite

• JA77
    lillajag27 skrev 2015-02-23 11:01:11 följande:

Tack för ärligt svar :)

Jag tänkte ha lite lättare buffemat men ändå inget "kom när du vill" utan sätta en tid på typ 18, köra lite mingel och sen mat gemensamt.

Kanske är "snålt" att de ska ta med egen dricka? Ska fundera på detta,..

Med lekar så tänkte jag inga stora grejer, kanske ett musikquis? Eller har hört om en grej när man lägger lappar under talltiken med typ "uppdrag"...alltså ingen 5-kamp utan något man kan göra hemma i vardagsrummet men som lättar upp stämningen lite

Känner de varandra? 
    Vad är det för pris?
    Jag är social och framåt, men går helst på toa när det är aktivitetsdags. ;) Så kul att prata med folk man annars inte träffar! Det räcker bra. 

Strunta i gemensam middag om folk ska släpa dit eget. Ha ditt mingel, en bål, lite vin, snacks, tilltugg, gå sedan ut och ha kul!
  • Hedebris

Skulle heller aldrig bjuda hem till födelsedagsfest och inte bjuda på allt. Men det är jag på min mans 30årsfest hade vi seriöst galatema.

• JA77
    Hedebris skrev 2015-02-23 18:06:28 följande:

Skulle heller aldrig bjuda hem till födelsedagsfest och inte bjuda på allt. Men det är jag på min mans 30årsfest hade vi seriöst galatema.

Nä, inte jag heller! När vi var 18 tog man med sig eget, men inte efter det!
  • lillajag27

Tack för svar! Jag gör som ni säger och köper lite extra boxar vin

Har ni några ideér på vad man kan hitta på? Många som kommer känner ingen förutom mig....Tänkte man kunde ha något roligt som lättar upp stämningen lite?

Typ lappar under tallriken?

• Minimis

Jag är också en antilek person. Men jag tycker det är kul med grejer som är mer personliga,t.ex. att alla i tur och ordning ska berätta hur man lärde känna jubilaren. Eller roligaste minnet.
    Det får inte bli för mycket sådant heller, men något i den stilen är rätt så bra tycker jag!

Tycker också att du ska bjuda på både mat och dryck!

• JA77
    Minimis skrev 2015-02-24 10:04:46 följande:

Jag är också en antilek person. Men jag tycker det är kul med grejer som är mer personliga,t.ex. att alla i tur och ordning ska berätta hur man lärde känna jubilaren. Eller roligaste minnet.
    Det får inte bli för mycket sådant heller, men något i den stilen är rätt så bra tycker jag!

Tycker också att du ska bjuda på både mat och dryck!

En lagom aktivitet utan att behöva samlas i lag osv. Räcker med att gå laget runt!
Svar på tråden 30-års fest!