IVF 2015 Mars - April
Vi ska nu börja med vårat 1a IVF-försök. Sprayar just nu och ska börja med sprutorna i mars och planerat äggplock v.12.
Fler där ute, som vill prata och stötta varandra?
Vi ska nu börja med vårat 1a IVF-försök. Sprayar just nu och ska börja med sprutorna i mars och planerat äggplock v.12.
Fler där ute, som vill prata och stötta varandra?
Hej!
Jag väntar på min mens sedan kör vi igång med sprutorna, för vårt första ivf. Jag skriver gärna
Hej!
Vilken klink är ni på? Jag ska lämna blodprov på måndag, sen dags att börja med sprutorna. Om nu allt går som planerat!
Hej! Vi har precis gjort ivf nr 2. Tyvärr så befruktades inget av våra 9 fina ägg och både kliniken och vi blev chockade då alla mogna ägg befruktades på vårt första försök. Tyvärr var äggen av sämre kvalitet den gången så vi fick inga till frysen. Första ivf körde vi gonal-f och andra ivf sprayade jag och körde menopur. Nu ska vi få ytterligare ett försök men det är en evig väntan. Har inte fått min blödning än från ivf'n och sedan måste jag få en vanlig mens på det. Tror vi gör ivf i slutet på april.
Hej! Jag hoppar gärna in här. Vi har gjort 2 försök innan (ett färsk och ett frys) som båda tyvärr slutade i tidiga missfall i v. 5. Nu i Mars kör vi igång försök nummer 3 och kommer att börja med sprutorna i mitten av Mars :)
Vi går hos Nordic IVF i Göteborg!
välkomna!
Pommac>> men fy vad trist att inget befruktadeS! Just med allt man går igenom. Hoppas på nästa gång då!
Heystella>> beklagar era mf! Hade själv ett ma i somras. nu måste det ju få gå bra!
Jag är på sahlgrenska själv och tycker tiden går så sakta!
har ni några tips/råd att ge inför allt som väntar.
, ni som gjort några försök redan?
Vi går på fertilitetcentrum i Göteborg. Jag har haft 3 missfall innan, senast för 1 månad sedan. Jag börjar med sprutorna imorgon.
välkomna!
Pommac>> men fy vad trist att inget befruktadeS! Just med allt man går igenom. Hoppas på nästa gång då!
Heystella>> beklagar era mf! Hade själv ett ma i somras. nu måste det ju få gå bra!
Jag är på sahlgrenska själv och tycker tiden går så sakta!
har ni några tips/råd att ge inför allt som väntar.
, ni som gjort några försök redan?
Hej!
Äntligen tråden för mig :) vi ska ha vårt infosamtal den 9 mars och då ska vi få sätta igång direkt efteråt, om inte läkaren behöver ta några nya prover. Vi har dock gått på Rmc i ett år nu så vi hoppas verkligen att de har tagit alla prover som behövs! Jag är väldigt lättstimulerad (6 ägg på halv Pergo) så jag tänker att vi borde få kort protokoll. Om allt går vägen så borde vi alltså få sätta igång vid nästa bim, vilket är 12 mars! Whop whop!!!
Hej!
Äntligen tråden för mig :) vi ska ha vårt infosamtal den 9 mars och då ska vi få sätta igång direkt efteråt, om inte läkaren behöver ta några nya prover. Vi har dock gått på Rmc i ett år nu så vi hoppas verkligen att de har tagit alla prover som behövs! Jag är väldigt lättstimulerad (6 ägg på halv Pergo) så jag tänker att vi borde få kort protokoll. Om allt går vägen så borde vi alltså få sätta igång vid nästa bim, vilket är 12 mars! Whop whop!!!
Hoppar gärna in här! :) Gör min andra ivf på Huddinge. Är på sprutdag 9! imorgon är de dags för vul för koll av äggblåsorna Vilket ja är nervös för då ja har dålig äggreserv.