• Neiti75

Klänning till bröllopsgäst

Jag är alltså ute efter en klänning att ha till ett bröllop, som är om 1 månad. Hade jag fått inbjudan tidigare (fick den igår....) så hade jag inte haft sådan panik som jag har nu!

Jag är dessutom gravid (V.12+4) idag, vilket försvårar jakten på klänning.

De butiker jag har tillgång till i min stad är Lindex, JC, Vero Moda samt H&M.

Därför letar jag desperat på nätet. Men skulle uppskatta lite hjälp!

Gravid/mama klänning är inget krav då en stor storlek kan funka.

Jag är inne på grått men även andra neutrala färger kan tänkas. Har nån "fantasi" att spets vore fint.

Krav är att den ska vara knälång. Bara axlar kan jag täcka med en kofta.

Klädkoden är valfri så galablåsor klarar jag mig utan. :)

Någon som har sett eller vet om någon fin klänning som kan tänkas?

• Svar på tråden Klänning till bröllopsgäst
  • Smulu

Testa någon variant som är skuren undé bysten. Så funkar den även om magen blir känslig för tryck....

• Neiti75

Åh tack! Den sista länken föll mig verkligen i smaken. Dock får jag upp en klänning som är lila trots att det står i valt utförande gråmelerad?!?

• Neiti75

Är väldigt sugen på denna, men jag kan inte bestämma mig för om den är "för" blå. Jag älskar verkligen grått... Färgen heter tydligen flint stone.

• Neiti75

Den är inte för blå då?? För jag är oenekligen sugen. Den ligger t.o.m färdigt i varukorgen, men jag är så osäker på färgen som sagt..

aleydis skrev 2015-02-22 20:58:45 följande:

Jag tycker den är jättefin både färgen, stilen och modellen! Kör på det :)

• Anonym (Leila)

varför grått på ett bröllop?  Det känns lite trist, ungefär som färgen beige.   Sånt kan man ha på ett affärsmöte möjligen. Men inte på ett bröllop. 

Själv är jag starkt allergisk mot alla "icke-färger"  som svart, grått,beige, hudfärgat osv.   

klänningen du länkar är dock fin.

• Neiti75

För att grått är min absoluta favoritfärg. Jag bär upp nästan alla gråa nyanser så jäkla snyggt. Jag blir verkligen ingen grå mus utan den färgen får mig verkligen och blomma upp och stråla. Finns inget snyggare att klä sig i än bra självförtroende.

Neutrala färger är verkligen min melodi. Färg får mig att bli deprimerad, tyst och axlarna vid öronen. Verkligen obekvämt och gräsligt. Dock är färg på andra fint - men inget för mig.

Anonym (Leila) skrev 2015-02-22 21:28:04 följande:

varför grått på ett bröllop?  Det känns lite trist, ungefär som färgen beige.   Sånt kan man ha på ett affärsmöte möjligen. Men inte på ett bröllop. 

Själv är jag starkt allergisk mot alla "icke-färger"  som svart, grått,beige, hudfärgat osv.   

klänningen du länkar är dock fin.

Svar på tråden Klänning till bröllopsgäst