• Minkin87

Min hund har en konstig KNÖL HJÄLP!?

Ja som rubriken lyder så har min hund en konstig knöl på sidan av kroppen, nära frambenet. Detta gör mig väldigt orolig, tänkte höra mig för här först om det finns någon här med erfarenhet om hundar? Innan man kontaktar veterinären.

• Svar på tråden Min hund har en konstig KNÖL HJÄLP!?
  • viseversa

Du ska såklart kontakta veterinär oavsett. Svårt att veta vad det kan vara för knöl. Kan vara cancer i värsta fall. Men kan också vara en helt ofarlig gett eller brosk knöl. Svårt att svara på av bara din beskrivning. Var sitter den mer exakt? Hur känns den? Gör den ont? Hur stor är den? Växer den? Hur gammal är hunden?

• Dexter dot com

Kan vara helt ofarligt eller tyvärr i värsta fall cancer så ju fortare du kommer till en veterinär och tar en biopsi desto bättre.

• Scoops

Cancer eller en fettknöl. Hur gammal är hunden? Gamla hundar får ofta fettknölar. Vet du om det vuxit till fort? Fettknölar brukar växa långsamt och cancer fort.

• EnGladPingvin

Kontakta veterinär och få det undersökt. Det behöver inte vara något farligt, men det bör undersökas.

Min hund hade en knöl på halsen och en på svansen. Det var ofarliga systor och först gjordes inget, men den på svansen sprack och då fick de amputera yttersta svansspetsen. I efterhand borde den nog tagits bort tidigare. Valde då att även ta bort knölen på halsen då den växt, men det var egentligen inte nödvändigt. Så det behöver inte vara något farligt, men bör undersökas.

• Emyricon

Du MÅSTE kolla det med en veterinär, i värsta fall är det som flera skriver, cancer. 
    Innan du kontaktar dem, så ta tag i knölen med fingrarna. Om den går att flytta på, alltså inte sitter tydligt fast i vävnaden under - så är den oftast ofarlig. Men det är absolut inget som är en garanti för något. 

Ring veterinären NU

Svar på tråden Min hund har en konstig KNÖL HJÄLP!?