• ccccccc

ctg v 38 regelbundna värkar

jag är i vecka 38 och på kontroll för 2 dagar sedan visade ctg regelbundna värkar med ca 8 min mellanrum men jag kände inte av några värkar förutom något liknande mensvärk senaste veckan. sista 2 dagarna har jag fått mycket starkare mensvärk men ingen värk i rygg och värken är mer konstant alltså inte något jag känner var 10 min. antar att det ändå kan ta flera veckor innan förlossning och riktiga värkar sätter igång även om ctg visade regelbunda värkar?

• Svar på tråden ctg v 38 regelbundna värkar
  • Kaxelsson

Var på kontroll med ctg igår som visade på kraftiga dock oregelbundna värkar. Så länge livmodertappen inte är påverkad så kan det ta flera dagar även veckor innan förlossningen sätter igång. Blir det ohållbart så får du ringa fl och rådfråga :)

Mina starka sammandragningar (som håller i sig ganska så länge och mycket) plus värkarna har hållit i sig idag med men verkar inte hända så mycket mer och tur är väll det ibland

(¯`♥.¸♥ ☆ Axel 081116 & Emil 110221 ☆ ♥¸ .♥´¯)
  • MrsJon

Gjorde ctg i söndags pga minskade fosterrörelser..

Visade sig att jag hade regelbundna sd var 6 minut ungefär..

De har jag haft rätt länge nu och de gör oerhört sällan ont så jag blev förvånad att de dök upp på mätningen!

Min tapp är mjuk och delar av slemproppen har släppt men jag tvivlar på att hon kommer i tid ändå!

Hade vart skönt om man fick föda innan bf denna gången!

Svar på tråden ctg v 38 regelbundna värkar