• misspoison

Säger ditt barn läskiga saker

Min dotter har alltid sagt att hon hör och ser saker. Jag läste detta delbart.se/barn-sager-laskiga-saker/ och blev intresserad om det är vanligt. Här är lite saker min dotter sagt

Min dotter säger en massa saker. En kväll när hon var ca 3 och låg i sängen och läste böcker sa hon. - Mamma en natt när du sov stod det en man där och tittade på dig ( pekade nere vid fotänden av sängen). Jag svarade men gumman du drömde nog, varpå hon svarade - Nej mamma du sov och han stod där. En annan gång sa hon att det kom blod från väggen. Nyligen sa hon att nere i skolans källare brukar hon se ett svart man och ibland tittar någon med vita ögon ut ur en glipa i en dörr där.

• Svar på tråden Säger ditt barn läskiga saker
  • Cemina

Fy vad obehagligt, jag ryser! Men vill höra mer... Haha, väntar med spänning! :)

• Anonym (Ryser!)

Men oj! Följer tråden och ser vad du får för svar :)

• Mascaraklumpar

Jag flög själv med min son en gång när han var två. När planet hade kommit upp i luften och bälteslampan slocknade började sonen, som annars var ett väldigt lugnt och tyst barn, ropa så högt han kunde: OCH SÅ NED IGEN, PANG!!!, om och om igen som om han var besatt. De flesta runt om kring oss skrattade, men själv blev jag faktiskt lite rädd.

• The Fugly

I bilen med min äldsta som då var 2.5 år gammal. Bilbarnstolen står i framsätet på bilen.

Dottern: Mamma, snart kommer mannen.

Jag: Vilken man?

Dottern: Den STORA mannen.

Jag: Jaha, vad ska han göra?

Dottern: Vi kör på honom, sen hamnar han på mina ben. *klappar sig på käna*

Jag: Eh ok... Då kör jag extra försiktigt.

Några minuter senare:

Dottern: Snart mamma. Nu krockar vi snart!

Har fan aldrig kört så exemplariskt, uppmärksamt och försiktigt.

• carolina03

Min dotter 1 år vinkar glatt och stirrar vid ett ställe i trappuppgången och i hallen...
    Väntar bara på fortsättningen när hon lär sig prata uuuuhhhhhjjjj

• misspoison

min dotter visste även innan hennes pappa skulle komma hem att han skulle komma. alltså minuter innan. hon hade även en period som hon inte ville sova i sitt rum för att det morrade på natten. När min mamma dog sa hon att nu kanske jag kan se henne ibland som jag gör med en annan person som vi känner som dött. 

• Spexig

Nä, men min bror var sån. Han såg en man som stod o tittade på honom när han byggde lego i vår sommarstuga och andra som stod vid fotänden på hans säng hemma när han skulle sova. Verkade inte bekymra honom, dock.

Svar på tråden Säger ditt barn läskiga saker