• Neku

Ska vi bryta avtalet med Saudi?

www.svd.se/opinion/brannpunkt/fel-exportera-vapen-till-saudiarabien_4349131.svd
    Om det är typ dessa 2 ökändisar som är emot kan avtalet vara rätt.
    Vi exporterar en massa dit och det främsta bekymret i området nu är IS, som Saudi är emot och har problem med.
    Vad avtalet har med vad de anför ser jag inte. Har vapenavtalet missbrukats och har vi goda meriter med våra aktioner emot ex. Libyen?

• Svar på tråden Ska vi bryta avtalet med Saudi?
  • Grappa
    Neku skrev 2015-02-20 23:37:56 följande:

www.svd.se/opinion/brannpunkt/fel-exportera-vapen-till-saudiarabien_4349131.svd
    Om det är typ dessa 2 ökändisar som är emot kan avtalet vara rätt.
    Vi exporterar en massa dit och det främsta bekymret i området nu är IS, som Saudi är emot och har problem med.
    Vad avtalet har med vad de anför ser jag inte. Har vapenavtalet missbrukats och har vi goda meriter med våra aktioner emot ex. Libyen?

Jag brukar väga för och emot och sen bestämma vad jag tycker. Att bekymra sig om vad nån annan tycker, eller vem som tycker vad verkar lite mellanstadieaktigt faktiskt.
    Men det kanske är lätt för mig att raljera, jag är både normalbegåvad och har självförtroende, inte så lätt att sätta sig in i din problematik då TS.
    Fråga din mamma eller pappa kanske? Lycka till.
  • Hjärnkontoret
    Grappa skrev 2015-02-20 23:57:42 följande:
     Jag brukar väga för och emot och sen bestämma vad jag tycker. Att bekymra sig om vad nån annan tycker, eller vem som tycker vad verkar lite mellanstadieaktigt faktiskt.
    Men det kanske är lätt för mig att raljera, jag är både normalbegåvad och har självförtroende, inte så lätt att sätta sig in i din problematik då TS.
    Fråga din mamma eller pappa kanske? Lycka till.
    Frågan är nog mer till de som kan Saudi-avtalet.

Skribenterna där är PK  och man bör se en mer objektiv analys. Bara att leta om ingen här kan.

Kan du eller fråga dina föräldrar?
  • Grappa
    Hjärnkontoret skrev 2015-02-21 01:25:40 följande:
    Frågan är nog mer till de som kan Saudi-avtalet.

Skribenterna där är PK  och man bör se en mer objektiv analys. Bara att leta om ingen här kan.

Kan du eller fråga dina föräldrar?
    Och svaret du citerar är nog mer till de som kan Runes. Eller Neku som han kallar sig numera efter att ha blivit bannad.
    //Hälsar en som  både kan avtalet, och kan bilda sig en egen åsikt.
Svar på tråden Ska vi bryta avtalet med Saudi?