• Ca_rr_o87

gravid o svimmade

Är gravid i v 32
    Stod och färga håret o blev helt illamående och det bara svartnade och när jag vaknar upp så låg jag i badkaret på sidan av magen. Blev helt hysterisk och undrar vad är det som kan göra att sånt händer. Har ätit o druckit som vanligt idag. Någon som vet eller har varit med om liknande?

Har varit hos bm, både jag och bebis mår bra.

• Svar på tråden gravid o svimmade
  • Minza83

Blodtrycksfall tycker jag det låter som! Undvik att stå längre stunder

• Ca_rr_o87
    Tigmatropos skrev 2015-02-20 15:41:50 följande:

vena cava syndrom

Gick in o läste på det för visste inte va det va. Det va som att läsa hela händelseförloppet. Hemskt.
  • Ca_rr_o87
    Minza83 skrev 2015-02-20 17:39:49 följande:

Blodtrycksfall tycker jag det låter som! Undvik att stå längre stunder

Aa.. När jag åkte till bm så hade jag lite högt blodtryck, men hon trodde det var för att jag var så orolig. Men ska dit på måndag o kolla igen.
  • Tussenn

Ursch va otäckt. Men Säkert blodtrycksfall. Har hänt mig också under graviditeten, det tar ju mycket på kroppen att vara gravid.

• Minza83
    Ca_rr_o87 skrev 2015-02-20 18:30:30 följande:
    Aa.. När jag åkte till bm så hade jag lite högt blodtryck, men hon trodde det var för att jag var så orolig. Men ska dit på måndag o kolla igen.
    Fast blodtrycksfall har inget med vad blodtrycket ligger på.. Står du upp för länge så samlas det ibland för mycket blid nedåt helt enkelt..
  • Uller

Svimmade flera gånger under mina graviditeter, ngr gånger i duschen, tror det beror på att värmen tillsammans med att jag stod upp utlöste det.

Även svimmat när jag stått och gått en stund.

Svar på tråden gravid o svimmade