• Aniiee

Synpunkter önskas på min frukostar.

Jag har alltid varit urusel på att äta frukost och nu är det viktigare än någonsin att jag får ordning på det. Jag tröttnar efter bara ett par dagar på en frukost, så jag skrapade ihop några olika som jag kan byta mellan. 

1: Filmjölk, musli, banan. 1 knäckebröd med leverpastej och gurka. 1 skiva rågbröd med ost

2: Drickchoklad,. Rågbröd med leverpastej och gurka. Ljust bröd med ost.

3: Havregrynsgröt med mjölk och sylt. Rågbröd med skinka. Juice.

4: Äggröra.. Ljust bröd med ost. Juice.

5:Filmjölk med sötade flingor. Rågsiktsbröd med leverpastej. Knäckebröd med mjukost. Juice

6:Drickchoklad. Rågbröd med smör och skinka eller korv. 2 ljusa bröd med sylt eller marmelad. 

7: Mannagrynsgröt med mjölk och kanel. Rågbröd med leverpastej och gurka. Ljust bröd med ost. 

8: 1 löskokt ägg. 1 hårdkokt ägg på rostat bröd med smör. Juice eller drickchoklad.

Vad tror ni, kan det vara gott. Om någon kan tipsa på musli som inte innehåller nötter, äpple eller jordgubbar blir jag tacksam (hemgjord eller köpes) Om någon kan tipsa om någon god marmelad och god fil så blir jag också glad. Om någon orkar peta lite i det så det blir fler kalorier så blir jag också glad. Jag har total idétorka idag. 

Happiness is something that comes into our lives through doors we don't even remember leaving open. - Rose Wilder Lane
  • Svar på tråden Synpunkter önskas på min frukostar.
  • Aniiee

Jag ska springa till affären, så det kanske tar en stund innan jag svarar.

Happiness is something that comes into our lives through doors we don't even remember leaving open. - Rose Wilder Lane
  • Abbe83

Jag brukar köpa Pauluns musli med blåbär och vanilj, innehåller inga nötter. Smoothie brukar jag dricka till frukost. Smoothie med bär, mjölk, vaniljyoghurt eller med tranbärsjuice, avokado och hallon. 

• Lena

Mycket drickchoklad och lite fibrer och litegrönt.

• Jag är bara jag

Hemköp brukar ha så man kan blanda sin egen musli-då slipper du allt du inte tål/inte tycker om.  Glad 
    Drickchoklad är värdelöst-bara socker såvida du inte gör egen. Vitt bröd-tillför ingenting. Mjukost-värdelöst. Gröt-bra,äggröra-bra. Juice-tveksamt,bättre äta ren frukt. Ska kolla vad vår jättegoda marmelad utan socker heter-återkommer. Glad

• Aniiee
    Abbe83 skrev 2015-02-19 19:40:02 följande:

Jag brukar köpa Pauluns musli med blåbär och vanilj, innehåller inga nötter. Smoothie brukar jag dricka till frukost. Smoothie med bär, mjölk, vaniljyoghurt eller med tranbärsjuice, avokado och hallon. 

Ska kolla upp den, tack!
    Lena skrev 2015-02-19 19:46:23 följande:

Ja, det är det. Bra konstaterande. Ville du något med att konstatera det eller räkte det så?
    Jag är bara jag skrev 2015-02-19 20:02:48 följande:

Hemköp brukar ha så man kan blanda sin egen musli-då slipper du allt du inte tål/inte tycker om.  Glad 
    Drickchoklad är värdelöst-bara socker såvida du inte gör egen. Vitt bröd-tillför ingenting. Mjukost-värdelöst. Gröt-bra,äggröra-bra. Juice-tveksamt,bättre äta ren frukt. Ska kolla vad vår jättegoda marmelad utan socker heter-återkommer. Glad

Ska kolla på Hemköp nästa gång jag är i närheten =)

Drickchokladen och brödet gör jag själv, både det ljusa och det mörka/grova. Mjukost kanske är värdelöst..... Vad ska jag äta på brödet istället tycker du? Är öppen för förslag, absolut. Juice dricker jag för att jag är allergisk och inte kan äta färsk frukt så bra. 

Väntar med spänning på marmeladen.
  • Aniiee
    Lena skrev 2015-02-19 19:46:23 följande:

För övrigt är det lika mycket drickchoklad som det är filmjölk, ägg och gröt, om du nu menade att ditt inlägg skulle tas som något negativt. Vilket jag inte gör direkt. Konstateranden har sällan värderingar...
  • PinkSugar

Låter som en helt vanlig svennebananfrukost. Inget konstigt med dessa. Gillar du inte frukostmat så ät vanlig mat på morgonen

• Aniiee
    PinkSugar skrev 2015-02-19 20:31:30 följande:

Låter som en helt vanlig svennebananfrukost. Inget konstigt med dessa. Gillar du inte frukostmat så ät vanlig mat på morgonen

Det är det också, så det var kanske inte om den var konstig jag ville ha synpunkter på..... Jag gillar inte frukostmat men vanlig mat på morgonen kan jag inte äta alls. Så det blir oftast ingenting alls på minst 4 timmar.....
  • Jag är bara jag

ST.BALFOUR heter marmeladen.
    Jag ogillar de flesta pålägg,men har hittat nåt jag älskar på knäckebröd-makrill i tomatsås. Glad

• Aniiee
    Jag är bara jag skrev 2015-02-19 23:36:16 följande:

ST.BALFOUR heter marmeladen.
    Jag ogillar de flesta pålägg,men har hittat nåt jag älskar på knäckebröd-makrill i tomatsås. Glad

Ok, tack! Ska kolla om jag kan hitta den.

Makrill är jättegott =)
  • Jag är bara jag
    Aniiee skrev 2015-02-19 23:42:22 följande:
    Ok, tack! Ska kolla om jag kan hitta den.

Makrill är jättegott =)
    Den finns överallt i flera smaker. Dyr,men god. Törs jag tillägga att jag i princip ätit samma frukost i 11 år? Tungan ute
  • Aniiee
    Jag är bara jag skrev 2015-02-19 23:45:14 följande:
    Den finns överallt i flera smaker. Dyr,men god. Törs jag tillägga att jag i princip ätit samma frukost i 11 år? Tungan ute
    Jag googlade och jag kände absolut igen burken, så den måste finnas på någon/några av "mina" affärer.

11 år? Hjälp!
  • Jag är bara jag
    Aniiee skrev 2015-02-19 23:54:30 följande:
    Jag googlade och jag kände absolut igen burken, så den måste finnas på någon/några av "mina" affärer.

11 år? Hjälp!
    Nej,inget hjälp alls! Jag provade flera olika frukostar i alla varianter innan jag hittade den här som verkligen passar min smak. Bor du på västkusten så testa Wapnö fil och mjölk som omväxling- mycket godare än Arla!
  • Aniiee
    Jag är bara jag skrev 2015-02-19 23:58:24 följande:
    Nej,inget hjälp alls! Jag provade flera olika frukostar i alla varianter innan jag hittade den här som verkligen passar min smak. Bor du på västkusten så testa Wapnö fil och mjölk som omväxling- mycket godare än Arla!
    =P

Tyvärr så bor jag ju i Arlas högborg Stockholm....
  • Tow2Mater

Stekt ägg med stekt (eller micrad) bacon.

Fullkornsvälling med russin och torkade plommon.

Naturell yoghurt istället för fil.

• Aniiee
    Tow2Mater skrev 2015-02-20 02:43:08 följande:

Stekt ägg med stekt (eller micrad) bacon.

Fullkornsvälling med russin och torkade plommon.

Naturell yoghurt istället för fil.

Stekt ägg går, men knappast bacon, tyvärr.

Välling slutade jag med när jag var... nej, vänta.... jag har faktiskt aldrig druckit välling. Plommon tål jag tyvärr inte =(

Jag funderade på att alternera fil och yoghurt.
    Tow2Mater skrev 2015-02-20 02:44:09 följande:

Risgrynsgröt kan man ju köpa i tub o bara värma.

Ursäkta mig men: Kräks (avskyr risgrynsgröt Tyst)

Men annars var det ett bra förslag!
  • Tow2Mater
    Aniiee skrev 2015-02-20 03:07:48 följande:
    Välling slutade jag med när jag var... nej, vänta.... jag har faktiskt aldrig druckit välling.
    Fullkornsvälling är jättemumsigt! :)
  • Aniiee
    Tow2Mater skrev 2015-02-20 03:34:31 följande:
    Fullkornsvälling är jättemumsigt! :)
    Man kan alltid testa Solig
  • Solstråle00001

Jag gör hemmagjord müsli med rågflingor, havregryn, linfrö, solrosfrö, pumpafrön, pyttelite honung el sirap. Varieras med fil el naturell yoghurt. Kan inte få nog, ibland äter jag en grov macka med ost el skinka till.

Svar på tråden Synpunkter önskas på min frukostar.