Gravid, fortsätta arbeta?
Hej, äntligen har jag fått ett problem som är så stort att jag skaffade mig ett konto här.. yay? ne..
hur som helst, idag var jag hos bm för att kolla mina värden då jag har ständig huvudvärk- men också för att jag har börjat få ont i bäckenet.
Under min förra graviditet fick jag nog foglossning mot slutet av graviditeten och det var ju inte så hemskt, det var normalt.
Nu är jag i vecka 17 och har redan nu börjat få besvär, jag kan tänka mig att det har och göra med mitt jobb. Jag arbetar 75% inom hemtjänsten och där ingår långa (för långa) promenader och tunga lyft samt upp och ner för trappor.
Bm sa att foglossningen inte kommer bli bättre med tanke på att jag fick det så himla tidigt men att det finns olika sätt att inte förvärra det iaf.
Nu är min oro.. I början av veckan kändes det lite och nu känns det oftare och det gör ondare, jag tål det såklart. Men jag har en son som är 2 år min man har ett jobb på rastaurang och det är kanske 12 h i veckan. Det är jag som håller allt ihop just nu .
Ska jag fortsätta arbeta tills jag inte kan och se om jag kan sjukskrivas av fk? Men då kommer jag inte kunna ta hand om min son eftersom jag är så pass sjuk att jag inte ens kan jobba.
Eller sluta jobba så att jag åtminstonde inte förvärrar situationen och förhoppningsvis få en inte så smärtsam graviditet och kan ta hand om min son.
Då vet jag inte var vi ska få pengar ifrån dock..
Ge mig råd..
Just nu känns det bara som att det enda kloka att göra är att fortsätta arbeta tills min man hittar nått mer..