vad kan man kräva av skolan??
Jag har en pojke som går lågstadiet, han har även adhd och impulsiv problematik och (tics).
Han har de senaste veckorna pratat "sexuella handlingar" på skolan(mycket som att det vore tics eller tvång), och senast när han hamnade i bråk på skolan så sa han att det andra barnet skulle gå hem och stoppa upp pappas grej i munnen. Fruktansvärt chockerande att höra! Jag började luska överallt för att ta reda på vart han fått detta ifrån, han måste ju sett det någonstans !
Han har nu berättat att han och några till pojkar haft datatid i skolan/fritids och inne på en spelsida så var det någon reklam för porr.
Men nu till frågan, vad kan jag som förälder ställa för krav på skolan i detta läge? Även om jag förklarar hemma för honom så är han impulsiv och kan säkerligen halka in på fel sida. Men HUR kan jag skydda honom från detta och att det inte ska hända igen? Jag har upprepande gånger sagt åt skolan att spärra sånt men de verkar slingra sig, som att det skulle vara för mycket på något vis...men nä då får vi istället soc på oss igen trots att vi vet och han själv sagt vart han sett detta...väldigt frustrerande!