• babyplans

PCO + Letrozol!?

Hej!

Efter 1.5 års försökande ska jag snart påbörja första månaden med Letrozol som jag ska fortsätta med i 6 månader med hopp om att de ska lyckas.

Jag har fått diagnosen PCO och sambon har försämrad kvalitet på simmarna.... ingen bra kombo! Men hoppet har vi definitivt inte tappat!

Så min fråga är om någon utav er har varit i samma situation som oss och erfarenheter?

Eller om någon har erfarenhet utav Letrozol?

• Svar på tråden PCO + Letrozol!?
  • Anonym (hoppas på bebis)

Hej,

Jag har PCO och äter min andra kur av Letrozol. Första dosen var endel dos och verkade inte få ägglossning trots vi trodde det på ultraljudet. 14 mm var ägget, dock kom ingen mens. Ätit Provera i 10 dagar som gett blödning. Denna gång bad läkaren mig ta dubbeldos i fem dagar. Inne på min tredje dag och hoppas på ägglossning denna gång. Blir väldigt nere av Letrozolen, påverkad av alla hormoner. Påverkar det dig? Lycka till!

• Anonym (S)

Jag har "lätt" pcos men fick ägglossning och blev gravid bara av inositol, så tipsar om det (receptfritt). Kanske bäst att kolla med läkaren om det är ok att ta samtidigt som letrozol bara. Lycka till!

Svar på tråden PCO + Letrozol!?