Bobbo88 skrev 2015-02-17 17:15:42 följande:
När packade ni förlossningsväskan? Är i v 36 nu. Har börjat plocka fram lite saker som jag vill ha med, bebiskläder, amningsinlägg mm. men mycket jag vill ha med använder jag dagligen, mysbyxor tex. Vad ska man ha med sig i klädväg till mig? Vad åkte ni in i? Ska jag köpa amingsbh och ta med? Isf vad skall man ha. Ursäkta alla 1000 frågor, men är så osäker på allt som har med förlossningen att göra. (första barnet)
Jag ska börja packa redan nu och är i vecka 32, förra gången skulle jag packat i vecka 35 men han inte så långt i graviditeten.
Jag vill görna ha mysbyxor till förlossningen och efteråt då de känns bekvämast och sen vet man aldrig om de blir akut snitt och efter de är nig inte jeans att föredra antar jag. Om du ska ha lustgas så ta gärna med lypsyl och sen den gången man verkligen vill kunna andas normalt så är det ju under förlossningen, nässpray.
Schampoo finns inte att låna på bb hos oss. Filt till bebis. Annars packar man nog alldeles förmycket i väskan. Tänk på att anhöriga inte får mat.