Tidigt VUL
Hej!
I sept -14 fick jag ett konstaterat MA. Var då i ca v 12 men man kunde inte se något embryo eller så alls, och menade att graviditeten slutat utvecklas i ungefär v 6. Jag var på ett tidigt VUL då, och då skulle jag vara i v 10 enligt BMs uträkningar men gyn sa att graviditeten var väldigt tidig, max v 5 och gav mig en återbesökstid två veckor senare och konstaterade då MA. Förstod ju själv när hon sa v 5 att något inte stämde.
I slutet på oktober kom min mens igen, och då började vi försöka igen. I januari plussade jag. på 3e försöket efter MA. Jag har räknat ut att jag bör vara i v 6+5 dagar idag. Sista mensens första dag var den 25/12-2014 (räknar jag enbart utifrån den så är jag snarare i v 7+5). Jag har en menscykel på ca 33-34 dagar och en lutealfas på 12 dagar (eller 11), sedan MA:t.
För två veckor sedan fick jag lite ont i ryggen, och blev lite orolig (eftersom det för mig förknippas med MF) ringde gyn och bokade tidigt VUL. Ryggonten försvann efter 2 dagar och har inte återkommit. Igår var jag då på VUL (v. 6+4) och tänkte att vid denna tidpunkt borde man se hjärtat picka. Men icke.
Gynläkaren tittade och sa: Japp, vi kan konstatera att du är gravid.
Tittade vidare och sa något i still med, "men mer kan vi inte se just nu... det är nog lite för tidigt. Vi bör se mer om 1 vecka-10 dagar". Jag frågade om man inte borde kunna se hjärtslag men minns inte vad han sa. Han kollade vidare lite till och mumlar lite för sig själv: "jo men vänta...där kanske... mja nej, det är för tidigt att säga något, men gulesäcken är intakt". Hör även att han dikterar detta sen, att gulesäcken är intakt.
Borde inte ett hjärtat ha synts på VUL? Jag kan på höjden vara några dagar mindre gången OM nu implantationstillfälle kan spela någon roll (för den vet man ju inte när den är) men jag är bergsäker på ÄL och kan inte ha blivit gravid senare än vad jag tror eftersom min man reste bort dagarna efter ÄL och när han kom tillbaka hade jag plussat redan på BIM +1 (ca 12-13 dagar efter beräknad ÄL).
Jag är livrädd igen för ett MA. Vad är oddsen?! Hellre ett "vanligt" MF än MA igen!
Jag har inte blött alls till denna dag. Mina gravsymptom har aldrig varit superstarka men de jag har haft finns fortfarande kvar (framförallt ömma bröst, yrsel, "tysta" rapar typ under hela dagarna). Smått smått illamående någon gång då och då, ofta i samband med att jag precis ätit mat. Men aldrig så att jag känt att jag vill spy eller liknande.
Jag vet att du inte kan tala om för mig om jag kan vänta mig ett MF eller ej. Men man läser så mkt på nätet. Att i v 6-7 börjar hjärtat slå och man ska kunna se det på tidiga ul. Läser även om många som INTE sett det och att de 1-2 veckor efter har gjort det. Men hur stor är sannolikheten att det skulle vara så för mig, om jag är så säker jag kan vara på att jag är i v 6+5 nu?
Jätteledsen för långt inlägg. Är så orolig! Första barnet och är 31 år. Börjar fundera på om min största rädsla håller på att falla in. Att inte kunna få barn!