Dockan skrev 2015-02-17 12:17:27 följande:
Det beror på hur man tänker kring nöjd, tycker detta inlägget är bra: sagogrynet.wordpress.com/2013/03/08/nojda-barn/
I den åldern hade jag som mest 90 min mellan varje amningsstart.... och det är inte så mycket egentligen. Tilläggas ska att han ofta åt en halvtimma. Visst är det mycket när man är i det.
Tanken med tillmatningset är ju att de ska öka din produktion så man kan fasa ut ersättningen.
Hur gammal är storasyster? Kan man ha en lekhörna där du ammar?
Visst är det bekymmersamt när de inte går upp. Är ju mer mjölk som gäller antingen genom tätare amning eller flaska. Anledningen till att jag försöker tipsa om allt annat än flaska är att amningen inte helt sällan konkurreras ut av flaskan. Inte nöjd, kan ju som ovan vara att hen helt enkelt är mycket nöjd.
Testat olika flasknappar? Det sägs att medelas Calma är mer lik bröstet.... Tycker du ska pumpa lite om du hinner också mellan amningarna när du känner att amningen är viktig. :)
Kram till er
Jag har tolkat det som att hon inte är nöjd eftersom hon ammar ofta och många gånger släpper bröstet och gråter. Med amma ofta menar jag minst 3-4 gånger i timmen. Det plus att hon inte går upp i vikt. Känner ju själv att bröstet inte hinner fylla på sig och jag hinner omöjligt pumpa ut några mängder emellan (tyvärr har jag bara ett bröst att amma med). Har inte heller känt att jag har lika hög produktion denna gång som med första barnet.
Äldre dottern är snart 4 och jag försöker leka samtidigt som jag ammar, men vi måste även kunna gå ut lite för att hon ska bli av med lite energi och det känns inte optimalt om jag ska ta med ett tillmatningsset och fixa med ute flera gånger. Speciellt inte nu under vintern.