• Gladhannapanna

När somnar era 06:or?

Vår dotter tycker att vi är orättvisa somlåter henne gå och lägga sig vid åtta, halv nio. Hon brukar läsa en stund och släcker lampan senast nio. Vi väcker henne vid kvart över sex på vardagarna.

Jag tycker att hon verkar sova lagom mycket, men är nyfiken på hur andra gör.

• Svar på tråden När somnar era 06:or?
  • glutten

Tycker det låter högst rimligt. Åttaåringen här hemma somnar 21.15 ca (efter läsning osv, läggning påbörjas vid 20.30) och väcks vid 7.

• cosinus

21 ska min 06a ligga och då är det sova direkt som gäller.

Väcks 07

• Mascaraklumpar

Sonen somnar vanligtvis någon gång mellan 21.30-22. Han går upp 7.30.

• J90

Här ska de ligga i sängen kl. 20,00 och brukar ligga och läsa/se lite av en film tills kl. 20,30 sen ska de sova! :)

Så nej. Jag tycker inte att du är orättvis alls, sömnen är viktig! :)

• Gladhannapanna

Tack för svar!

Vi tror att det delvis handlar om vilka tv-program kompisarna ser. Från och med imorgon får hon se lite senare program men då ska allt annat vara klart och det blir ingen läsning i sängen. Då hinner hon ändå somna vid nio. Får se vad som är mest värt så småningom!

• Kina79

Min 06:a som fyller 9 i april lägger sig oftast vid 19.30 och släcker vid 20-20.15. Somnar direkt när hon släcker. Väcks eller vaknar vid 6.30.

• Mamori

Idealt ska han somna vid 22 och vaknar vid 730. Men han har en sömnstörning som gör att vi är glada om han somnar vid midnatt, och ibland drar det ut några timmar efter det också.

• Det vackraste

Vid 21 bör vår åttaåring somna. Han går upp redan 6 oftast. Skulle gärna vilja att han somnade 20-20.30 eg men han är en sådan kvällspigg individ så det är svårt.

Svar på tråden När somnar era 06:or?