• minius

Sammandragningar v16

Hej!
    Gick in i vecka 16 i fredags och 2 kvällar i rad har jag under flera timmar, så fort ja lägger mig ner haft täta sammandragningar. Har två kottar sen innan så jag vet hur det känns. Magen blir aldeles hård som en boll liksom. Gör ibland lite ont då det spänner rijält och drar i bebismagen när den blir hård. Upplever också att jag kissar oftare. Visst hör det till grav men det kommer liksom lite åt gången bara. Svider inte eller så som d gör när man har UVI.

Fler med sammandragningar eller erfarenheter kring detta?

• Svar på tråden Sammandragningar v16
  • aleakim

Det måste tydligen inte svida när det är uvi märkligt nog. Hade testat mig för säkerhets skull.

Annars är det väl normalt att få sd både tidigare och oftare som omföderska?

Jag gick in i vecka 17 igår och har börjat få sd nu. Hade någon i vecka tolv men nu kommer de lite oftare. Med sonen kom de först någon gång efter vecka 20 och då väldigt sällan.

W och liten i magen :)
  • Marängen
    minius skrev 2015-02-16 20:45:05 följande:

Hej!
    Gick in i vecka 16 i fredags och 2 kvällar i rad har jag under flera timmar, så fort ja lägger mig ner haft täta sammandragningar. Har två kottar sen innan så jag vet hur det känns. Magen blir aldeles hård som en boll liksom. Gör ibland lite ont då det spänner rijält och drar i bebismagen när den blir hård. Upplever också att jag kissar oftare. Visst hör det till grav men det kommer liksom lite åt gången bara. Svider inte eller så som d gör när man har UVI.

Fler med sammandragningar eller erfarenheter kring detta?

Hej!

Jag är gravid med mitt första barn i vecka 19. I vecka 17 började mina sammandragningar. I början gjorde dom ont och ett tag kom dom med 4 min mellanrum. Efter 3 dagar med täta sd så åkte jag in till gynakuten. Allt såg bra ut och jag fick åka hem igen. Urinodlingen visade ingenting. Men nu är jag sjukskriven på 100% i några veckor. Hoppas dom lugnar ner sig. Ska lämna ett till urinprov i veckan. Men jag hoppas att bebis tänker stanna där inne men framför allt tills efter vecka 22. :)
  • Minxy

Kolla så det inte är UVI ändå, det behöver verkligen inte kännas som "vanlig" UVI.

Jag är i v.15 med tredje barnet och har också SD, men dom gör inte ont iaf.

• Tussenn

Vill inte göra dig orolig men jag har gått med sd länge och min bm och alla har sagt att det är heelt normalt. Men nu har det visat sig att min tapp har blivit påverkad pga sd så jag kommer att föda förtidigt.

Hur ofta har du sd och kommer dom regelbundet?

• minius
    Tussenn skrev 2015-02-17 13:41:29 följande:

Vill inte göra dig orolig men jag har gått med sd länge och min bm och alla har sagt att det är heelt normalt. Men nu har det visat sig att min tapp har blivit påverkad pga sd så jag kommer att föda förtidigt.

Hur ofta har du sd och kommer dom regelbundet?

Dom kommer varje kväll med max 5min mellanrum och håller på i kanske 2tim. Ingen fara du gör mig inte orolig, bättre att veta allt än att ngt förbises så tack! Lycka till med lilla bebisen i magen och hoppas att allt går bra.
Svar på tråden Sammandragningar v16