• Anonym (Mini)

Hypokondriker tråden

Finns det fler än mig som är hypokondriker där ute? Jag tänkte att vi kunde ha en egen tråd där vi kan stötta varandra när det är som värst och skratta åt våra åkommor när vi har bra perioder.
    Jag har varit hypokondriker så länge jag kan minnas, har haft alla möjliga sjukdomar och sprungit hos läkare titt som tätt. För nåt år sedan utvecklade jag "läkarskräck" och sjukhusskräck och går därför inte till läkaren om jag verkligen inte måste Alltså min hypokondri har blivit en fobi, jag vågar inte gå till läkaren för jag är rädd för att få dödsbeskedet.

Just nu är jag inne i en dålig period, lider av ångest och hypokondri. Mina sjukdomar just nu är hjärntumör (en favorit) och leukemi. Jag vet att jag med största sannolikhet inte har nåt av det men ni andra hypokondriker vet hur det är.

Hoppas jag inte är ensam!

• Svar på tråden Hypokondriker tråden
  • Anonym (:))

Jag skriver upp min syster här om det går bra

• Anonym (Mini)

Usch...är jag verkligen ensam om detta?!

• Anonym (Hypo)

(mini): åh, vad jobbigt du måste ha det just nu! Just kombinationen av hjärntumör och leukemi är väldigt plågsam, det hade ju räckt med en av dem:)

Skämt åsido, jag vet hur jobbigt det är med hypokondri. Under långa perioder är jag obotlig hypokondriker, men nu har det faktiskt varit lugnt ett bra tag. Tror att det är en vanlig process att utveckla läkarskräck och sjukhusskräck, jag har också gått igenom den fasen. Vi är absolut inte ensamma om att vara hypokondriker, många lider av detta, men det är ju skämmigt, så man vill ju inte prata högt om det.

• vadskajaghetadå

jag är lite hypokondriker

• vadskajaghetadå

jag hade en hjärntumör för nån vecka sen

det tröck bara på ena sidan av huvudet, första dagarna brydde jag mig inte men sen var det obehagligt, men det hade med dålig sömn, stress och muskelknutor att göra tror jag för det gick bort sen

jag ahr både struma och diabetes och det är skitjobbigt ibland

• Anonym (Mini)

I mina bra perioder så skrattar jag åt mina sjukdomar, jag menar jag är ju en stor tumör hela jag men så fort jag blir nedstämd eller något händer så är jag där igen och "fantiserar" ihop nån livsfarlig sjukdom, det e skit jobbigt.

sannispannisen - visst e det jobbigt med en släng av hjärntumör?

• Anonym (Mini)

Anonym Hypo - va skönt att du har en lugn period nu Längtar efter en sån jag med

• Nattsaga

Jo jag är också hypokondriker. Just nu är det väll mest fel på magen, måste ju ha cancer i magen eller nått eftersom den gör ont ibland och är svullen.

Människan tillbringar sitt liv med att resonera om det förgångna,beklaga sig över det nuvarande och darra inför framtiden
  • Anonym (Hypo)

(Mini): ja det är verkligen tur att jag har en bra period, för jag har faktiskt haft en del gynproblem som medfört en hel del sjukhusbesök och mindre ingrepp (på riktigt och inte bara i min fantasi:)).

Jobbiga situationer för mig har ofta handlat om att vänta på provsvar efter t.ex. HIV-screening vid graviditet eller vid rutincellprovtagning.

Hoppas att du också får uppleva lite mer lugn inom en snar framtid. Det finns en norsk läkare som har en klinik i Bergen för hypokondriker, har du läst om det?

• Anonym (Mini)

NattSaga - Bra skrivet! Jag har oxå haft en släng med magcancer hade samma symptom som du men det visade sig att jag var gravid

Svar på tråden Hypokondriker tråden