• Anonym (Anna)

Brun mens ingen sexlust alls

Hej,

Vet inte vart jag ska vända mig, har varit både hos mvc, gynläkare och vårdcentral. jag har 2 barn, innan det första åt jag p- piller, det är 8 år sedan nu. Fick då ofta svampinfektioner och hade klåda i underlivet, utan p-pille mådde jag mkt bättre, blev gravid . Mellan barnen hade jag inget skydd utan kondom, då hade jag sexlust och underlivet var oftast ok, klåda i perioder men ändå ok. Efter barn två är det kaos. Ingen sexlust, inte ens vid ägglossning, klåda som varierar i cykeln. Mvc ich gyn säger att det inte är svamp. Hade hormon spiral ett tag, tog ut den för att se om det var den som orsakade problemen. Ingen skillnad.

Gyn skrev ut en salva, pevisone, den hjälper men tar bara bort symptomen.

Mensen är mkt mer regelbunden men nästan bara brun, även mkt mindre än tidigare. Ska det vara så?

VC säger att alla mina värden är ok. Sökte för att jag har sköldkörtelrubbningar i familjen och jag kände mig rätt konstig så ville jag kolla upp det. Värdena var ok men inte helt perfekta, ska kolla upp dem om ett år igen. Vet att minskad sexlust, torra slemhinnor är en symptom på struma.

Är det hormonerna som är orsaken eller är allt bara ett märkligt samband. Vill inte ha noll sexlust och klåda utan orsak. Vet inte vart jag ska vönda mig för att få hjälp?!

• Svar på tråden Brun mens ingen sexlust alls
Svar på tråden Brun mens ingen sexlust alls