• LindaMJ

syskon eller singelvagn?

Hej jag är gravid och beräknad till oktober, har en son som då kommer vara närmare 2.5år när bebis är beräknad. Då är min fråga syskon eller singelvagn? Ska jag ha en syskonvagn så vill jag ha en med sitsarna bredvid varandra, jag är ensam i veckorna då sambon är resemontör. Hur har ni gjort? Vid vilken ålder behöver de inte vagn alls re, jag är såå sugen på en bugaboo donkey duo men priset är det som gör att jag tvekar

• Svar på tråden syskon eller singelvagn?
  • Mellanmjölkens land

Nästan samma som för oss då. Äldsta var ganska exakt 2,5 när yngsta föddes i slutet på oktober 2013.

Vi valde att behålla äldstas vändbara vagn. Tanken var att bebisen kunde ligga i vagnen om äldsta inte behövde den och sitta i sjal annars. Det hela slutade med att jag inte orkade släpa på vagn alls. Äldsta gick oftast och bebisen åkte sjal på min mage. I den mån vagnen användes var det äldsta som åkte i den.

Största anledningen till varför vi valde att skippa syskonvagn var tanken på att släpa den genom 1 dm uppkörd snömodd. Hade det behövts hade vi köpt en syskonvagn till våren men då hade ju äldsta sin springcykel och bebisen trivdes bra med att bli buren. 

Yngsta är nu 15,5 mån och går eller blir buren beroende på avstånd, underlag och önskad gångtakt.

• Pandamamma79

Vår äldsta var också runt 2,5 när syskonet kom. Vi hade syskonvagn i ca 6 mån. Sen skaffade vi ståbräda till singelvagnen. Hade nog kunnat skippa syskonvagnen helt.

• älskarlivet81

Vi skaffade syskonvagn som jag hade när jag var iväg själv med båda barneb. Vår stora var 2 år och 9 månader när lillasyster kom men hon ville gärna sova middag fortfarande.

Svar på tråden syskon eller singelvagn?