• Lillifee

Dvärghamstern har hårda större kinder!

Idag upptäckte vi plötsligt att vårt husdjur har hårda större kindpåsar (inte så långt fram mot huvudet) vilket min dotter inte sett tidigare! Nu är hon orolig. Har googlat på detta men blir inte klokare. Det kan vara allt från tumör till att den faktiskt bara samlar mat där? Hittills iaf verkar den må bra, som vanligt. Kanske bäst att avvakta några dagar och ha extra koll på den bara? vi har inte haft hamstern så länge, bara ca 1,5 mån och då var den fem veckor.

• Svar på tråden Dvärghamstern har hårda större kinder!
  • 1Familj
    Lillifee skrev 2015-02-15 15:21:44 följande:

Idag upptäckte vi plötsligt att vårt husdjur har hårda större kindpåsar (inte så långt fram mot huvudet) vilket min dotter inte sett tidigare! Nu är hon orolig. Har googlat på detta men blir inte klokare. Det kan vara allt från tumör till att den faktiskt bara samlar mat där? Hittills iaf verkar den må bra, som vanligt. Kanske bäst att avvakta några dagar och ha extra koll på den bara? vi har inte haft hamstern så länge, bara ca 1,5 mån och då var den fem veckor.

Hamstrar hamstrar...mina hamstrar har ständigt kinderna sprängdfyllda med allt de kommer över.
  • Anonym (lilla jag)

Den samlar ju mat i dom å då blir dom hårda. Dom brukar dock inte ha maten där nån längre stund så ha koll under dagen. Har den hårda kinder hela tiden så kanske det är npt annat, men största sannolikhet är bara att den hamstrar mat.

Svar på tråden Dvärghamstern har hårda större kinder!