• tuntemattomana

Hur söver ni era 3 månaders på dagen?

Har en liten tjej som somnar bra i vagnen på förmiddagen och sover ca 30-45 min.
    Vaknar oftast så fort jag stannar vagnen..
    Efter lunch är hon trött igen. Förut kunde jag vagga henne till sömns då men du tar den proceduren kanske 1 h..! pust! fast hon är jättetrött.
    Har inga störande ljud osv utan mer sorl i bakgrunden..

Vill gärna ha era tips på hur ni söver era bebisar på dagen!
    Tycker det är ganska besvärligt att ta ut henne i vagnen fler gånger per dag och krångla med overall osv i dåligt väder.

• Svar på tråden Hur söver ni era 3 månaders på dagen?
  • Limaliie

När hon var 3 månader var det oftast bärselen, vaggande eller amning hon somnade av. Vagn när vi var ute.

• tuntemattomana
    Limaliie skrev 2015-02-15 12:35:07 följande:

När hon var 3 månader var det oftast bärselen, vaggande eller amning hon somnade av. Vagn när vi var ute.

tack ska prova!!

fler tips? :)
  • Kaye

Här är det också amning och vagnen som gäller. Vi har vagnen ståendes inne, så när hon börjar bli riktigt trött lägger vi henne i den och smågungar tills hon somnar :)

• Kaye

Här är det också amning och vagnen som gäller. Vi har vagnen ståendes inne, så när hon börjar bli riktigt trött lägger vi henne i den och smågungar tills hon somnar :)

• Alexi

Vi hade vagnen inne i hallen så barnen sov i vagnen även om vi bara skulle vara inne.

• The Fugly

I den ålder ammades båda huvudsakligen till sömns. Ibland gungades i gungstol men oftast med bröst i mun.

• tuntemattomana

för att min tjej ska somna av amningen måste hon vara tvärtrött = gallskrika..
    har provat med vagnen inne men hälften av gångerna ligger hon och grejar en stund blir sedan arg, andra hälften blir hon arg direkt :(

• Cakes

Jag har i princip från födseln lagt mig bredvid min bebis i vår säng och kramat honom för att få honom att somna på dagarna om vi är hemma (varvat med att han får somna i famnen), testa det :)

• Batmamba

Första barnet: ammade eller bar i sjalen/selen.

Andra barnet: la i sängen och spelade musik. Nu är hon 1/2 år och somnar oftast inte så längre. Hon vill kramas.

• Gina43

Stoppades ner i bärsjalen efter amning. Det var bara bärsjalen som gällde. Vaknade han efter en stund var det bara att börja vagga och gunga lite. Att bli nedlagd accepterades inte

Det fina är att jag fortfarande kan stoppa ner sonen (nu 7 mån) i sjalen om han är uppe i varv/gnällig/"igång" och då blir han luuugn och fin!

Bärsjalen är absolut ett av de bästa köpen jag gjorde för barnets ankomst.

• CissiJissi

Främst amning! Men även av att vi bar honom antingen jag med bärselen eller pappan i armarna bara!

Svar på tråden Hur söver ni era 3 månaders på dagen?