• dexter

pappan går in i mitt hem

Vad ska jag göra. Han anser att han kan gå in i mitt hem hur som helst. Senast i onsdag. Barnen var hos honom och jag hade varit bortrest. Han hade ansvar för körning till aktiviteter. jag kom hem lite tidigare än väntat och vilade en stund. Plötsligt dyker han upp här med barnen och risifrutti. Han tycker visst att mitt kök var närmast och enklast. Barnen har nyckel och de släpper in honom. Jag vill inte säga till barnen att de inte får släppa in pappan. Det blir skumt. Men jag tycker att han själv borde ha begrepp. Jag har sagt ifrån men han bryr sej inte. Ska jag polisanmälan eller ta mej in till honom och börja flytta runt saker. Eller får man slå ett ex i huvudet? Nä det får man inte. Men vad gör man när de inte fattar. Jag är inte hans mamma. Jag är barnens mamma. Mitt hem är mitt. Han måste fråga mej Om lov anser jag.

• Svar på tråden pappan går in i mitt hem
  • Pastella

Är det bara ditt hem? Är det inte barnens hem också? Nu bjöd de med sig sin pappa. Nej du får inte slåss.

• dexter

Nej jag vet man får inte slåss. Men om han går in till mej då kan jag alltså gå in till honom. Bara barnen låser upp. Undrar vad hans nya sambo skulle tycka om det?

Svar på tråden pappan går in i mitt hem