Underhåll - rimligt belopp
Jag har en dotter på 7,5 år och vi bor i Stockholms innerstad. Min ex-man bor i närheten i samma stadsdel och vi är båda höginkomsttagare. Vi separerade när min dotter var ganska exakt 1 år.
Då min exman inte hade någon lust att planera sitt liv efter hämtning på dagis så krävde han att jag skulle gå med på enskild vårdnad samt att han inte skulle ha något avtalat umgänge med vår dotter. Det umgänge min exman haft med min dotter sedan dess och fram till för ett år sedan har således primärt ägt rum på söndagseftermiddagar i mitt hem samt hos hans föräldrar under två veckor på sommaren.
Det betyder att jag därmed har haft allt ansvar samt alla kostnader för aktiviteter, semestrar, kläder, sportutrustning, kalas, kalaspresenter osv.. sedan des. Nu har han flyttat ihop med en kvinna i samma stadsdel som också är höginkomsttagare och hon födde precis deras gemensamma barn. Eftersom den nya kvinnan är extremt svartsjuk på min dotter så träffar hon numera inte sin pappa alls utom någon timme vid något enstaka tillfälle.
För närvarande betalar han totalt 2300 kr/månad vilket han gjort de senaste tre åren. Är det verkligen rimligt givet att jag står för alla kostnader?
Tacksam för välgrundade sakliga svar!!