• woodridgeemprium

fick inte göra ägginsättning pga risk för överstimulering

Vi har plockat ut ägg för att göra en icsi och skulle sedan sätta tillbaka ett ägg. Jag hade 32 ägg, och det var planerat att jag skulle få tillbaka ett ägg. Men läkaren sa att vi måste låta äggstockarna vila eftersom det finns risk för överstimulering. Är det någon annan som varit med om det?

• Svar på tråden fick inte göra ägginsättning pga risk för överstimulering
  • trina

Hej,

Jag fick också göra totalfrys pga risk för överstimulering. Fick ut 38 ägg varav det blev 8 till frysen.

Man får vila en månad och sen köra igång med FET i antingen stimulerad cykel eller naturlig. En stimulerad cykel tar ca 5 veckor med mediciner.

Något speciellt du undrar över?

Jag har gjort två stimulerade cykler men inte lyckats. I Västra Götaland får man fyra FET om man gjort totalfrys och den sista gången görs det med blastocyster om man har fler än tre kvar i frysen.

Vi kör tredje FET i juni.

• woodridgeemprium
    trina skrev 2015-02-14 22:06:12 följande:

Hej,

Jag fick också göra totalfrys pga risk för överstimulering. Fick ut 38 ägg varav det blev 8 till frysen.

Man får vila en månad och sen köra igång med FET i antingen stimulerad cykel eller naturlig. En stimulerad cykel tar ca 5 veckor med mediciner.

Något speciellt du undrar över?

Jag har gjort två stimulerade cykler men inte lyckats. I Västra Götaland får man fyra FET om man gjort totalfrys och den sista gången görs det med blastocyster om man har fler än tre kvar i frysen.

Vi kör tredje FET i juni.

Hej!

Gjorde ni icsi eller vanlig befruktning? Hur mådde du av medicinerna? Jag brukar få de flesta biverkningar.

Men om man har många ägg som går till frysen, får man göra med blastocyst då?

Hur många ivf:er har du gjort? Vi har gjort 3, varav den sista resultera i att vi inte fick göra nån insättning. Har du åxå pco?
  • trina
    woodridgeemprium skrev 2015-02-15 08:58:07 följande:

Hej!

Gjorde ni icsi eller vanlig befruktning? Hur mådde du av medicinerna? Jag brukar få de flesta biverkningar.

Men om man har många ägg som går till frysen, får man göra med blastocyst då?

Hur många ivf:er har du gjort? Vi har gjort 3, varav den sista resultera i att vi inte fick göra nån insättning. Har du åxå pco?

Icis gjorde vi. Av suprecur får jag svårt att sova, men annars har jag inte så mycket biverkningar (tycker jag, haha). Men jag minns att jag dagarna innan äggplocket fick ont i bröstkorgen om jag lyfte knät för högt men jag ville inte säga det till någon eftersom jag var rädd att få avbryta allt...

I Västra Götaland fryser de nästan alltid två dagars så alla våra är det. Men inför sista FET så tinas de och odlas till blastocyster om man har fler än tre kvar.

Gjort två ivfer. Första blev tre ägg och en insättning (sprutförsök omgjort till ivf). Andra ivf totalfrys pga antalet ägg och då räknade de till 15 på ultraljudet innan men på äggplocket hittade de att äggen låg i två lager på ena äggstocken.

Jupp, har pco. 24 år och normalviktig.
  • woodridgeemprium
    trina skrev 2015-02-15 18:50:28 följande:
    Icis gjorde vi. Av suprecur får jag svårt att sova, men annars har jag inte så mycket biverkningar (tycker jag, haha). Men jag minns att jag dagarna innan äggplocket fick ont i bröstkorgen om jag lyfte knät för högt men jag ville inte säga det till någon eftersom jag var rädd att få avbryta allt...

I Västra Götaland fryser de nästan alltid två dagars så alla våra är det. Men inför sista FET så tinas de och odlas till blastocyster om man har fler än tre kvar.

Gjort två ivfer. Första blev tre ägg och en insättning (sprutförsök omgjort till ivf). Andra ivf totalfrys pga antalet ägg och då räknade de till 15 på ultraljudet innan men på äggplocket hittade de att äggen låg i två lager på ena äggstocken.

Jupp, har pco. 24 år och normalviktig.
    Vi har 20 ägg som växer nu, får se när jag får tillbaka ett ägg! Hur många har ni i frysen?
  • woodridgeemprium
    trina skrev 2015-02-17 16:29:52 följande:

Fick 8 till frysen. Har 6 kvar efter två misslyckade FET.

Förlåt om jag är tjatig, men när kan man vänta sin mens om jag inte gjorde någon ägginsättning? Är det två veckor efter äggplock då?
  • trina
    woodridgeemprium skrev 2015-02-20 20:10:55 följande:

Förlåt om jag är tjatig, men när kan man vänta sin mens om jag inte gjorde någon ägginsättning? Är det två veckor efter äggplock då?

Ingen fara :) jag fick leta igenom min blogg för jag kom faktiskt inte ihåg. Men en vecka efter äggplocket fick jag en blödning.
Svar på tråden fick inte göra ägginsättning pga risk för överstimulering