• Sis2

rullskridskor eller inlines till 6 åring?

Hej! Jag behöver få råd i denna fråga. Min son fyller snart 6 år och jag vill gärna köpa en present som stimulerar honom att röra på sig. Han är en bekväm kille och har inte heller helt lätt med motoriken eller balansen. Därför kom jag att tänka på rullskridskor och om det kan va nåt för honom? Hm... i sånafall vad är lämpligast- rullskridskor eller inlines?

• Svar på tråden rullskridskor eller inlines till 6 åring?
  • Miss P

Jag hade köpt rullskridsko till honom... De ä mer stabila än inlines. Då rullskridsko ljulen sitter 2 och 2 på vardera sida.

• MeNoLike

Helt klart inlines. - 4 på rad.

Det går inte å få upp nå fart i dst som sitter 2 och 2. Går bara gå i princip. om det inte finns några dyrgripar med superhjul och kullager att köpa då.

Finns de som man kan bygga om och variera sig 2 och 2 eller 4.

• Yonndax

Jag hade gjort tvärt om. Inlines istället. När man ska bromsa med rullskridskor så sitter ju stoppplutten framme vid tårna...lätt hänt att trilla fram åt då. Med inlines så blir det stabilare om man bara har ordentligt stöd för vristerna.

• Losan
    Miss P skrev 2015-02-12 09:51:04 följande:

Jag hade köpt rullskridsko till honom... De ä mer stabila än inlines. Då rullskridsko ljulen sitter 2 och 2 på vardera sida.

Det är faktiskt tvärtom om mot vad man tror, så nej inga rullskridskor.
    www.skatepro.se/a5.htm

Sen vet jag inte hur det är längre men när jag var liten började alla med rullskridskor men det tog inte långt tid innan man insåg att det var mycket roligare med inlines.
  • Sis2

Tack för era svar! Finns det barnvänligare inlines också kanske? Behöver inte gå fort bara de är stabila.

Svar på tråden rullskridskor eller inlines till 6 åring?