Vad saknas?
Hejsan
jag håller på att skriva min första barnbok och är lite nyfiken på vad ni föräldrar letar efter i barnböcker. Är det något som ni tycker saknas? Om det är något ni tycker saknas berätta gärna.
Tack på förhand :)
Hejsan
jag håller på att skriva min första barnbok och är lite nyfiken på vad ni föräldrar letar efter i barnböcker. Är det något som ni tycker saknas? Om det är något ni tycker saknas berätta gärna.
Tack på förhand :)
En komplett historia
En bok i stil med Rida Ryggen men för lite äldre barn eller iaf med lite mera text
Jag tycker att det är svårt att hitta "moderna sagor", alltså moderna böcker som innehåller samma dramaturgi som de äldre sagorna med en tydlig början, många upprepningar, en stegring av spänning, en liten hjälte som klarar utmaningen och ett moraliserande slut (som egentligen kanske bara förstås av vuxna) Alltså kort och gott en saga som tilltalar både barn och vuxna och som skapar en möjlighet att förutse berättelsens gång utan att tumma på spänningen.
Jag hade helt enkelt önskat att det fanns modernare sagor som tilltalar en bred publik från 4 år och upp till pensionärer, där alla har behållning av berättelsen men att man kanske skrattar eller förfasas över olika saker beroende på hur gammal man är och vilken bakgrund man har.