• junimamma12

gravid v 39+4

Nu är jag så trött på o vara gravid. nu vill jag få tips på hur jag kan göra för att starta förlossningen. Jag är ute o gå med hunden, städar o dammsuger men inget händer .. det är andra barnet och första fick jag 9 dagar förtidigt och denna envisa unge vill inte ut alls.. slemproppen lossnade igår och ha haft värkar hela natten men nu på morgonen så ha de avtagit och så är de nästan hela tiden..

Snälla vad kan jag göra ge mig all tips ni ha ????????

• Svar på tråden gravid v 39+4
  • Mammaslillaflisa

Förstår att du är uppgiven men om det känns bättre att inte vara ensam kan jag säga att jag är inne på min 15:e dag med förvärkar, i lördags var vi till förlossningen och jag var öppen 2 cm och tappen är borta. Dock avtog mina bra värkar under natten och vi fick åka hem. Slemproppen gick i söndags och nu är det tisdag och jag har fortfarande inga värkar... jag går promenader, tvättar, dammsuger, sover, äter gör allt man ska och det spelar ingen roll... 38+ 5 (39)

Känns sådär kan jag säga. ;(

• sofiaC

Tyvärr så styr ju oftast kroppen det där.... Men ni använder er av de medel som sägs snabba på det :0) förstår frustrationen.... Jag är gravid i vecka 37 och jag vill bara få det överstökat!! Kram och lycka till :0)

• Mammaslillaflisa

Hyfsat snuvad på förlossning då jag hade 6 min emellan i lördags så det känns surt... jag skulle inte tagit den där sovcoktailen... men det är lätt att vara efterklok ;)

Nu har jag dock värkar igen sen kl 17, lite sporadiskt men ändå värkar ;)

• junimamma12
    Mammaslillaflisa skrev 2015-02-10 17:24:15 följande:

Förstår att du är uppgiven men om det känns bättre att inte vara ensam kan jag säga att jag är inne på min 15:e dag med förvärkar, i lördags var vi till förlossningen och jag var öppen 2 cm och tappen är borta. Dock avtog mina bra värkar under natten och vi fick åka hem. Slemproppen gick i söndags och nu är det tisdag och jag har fortfarande inga värkar... jag går promenader, tvättar, dammsuger, sover, äter gör allt man ska och det spelar ingen roll... 38+ 5 (39)

Känns sådär kan jag säga. ;(

Skönt att man inte är ensam. men de är sååå frustrerande när inget händer..

Ja värkarna kommer o gå hela tiden o de är verkligen konstigt, något borde hända tycker man.

Ja jag vill ju vara hemma så länge som möjligt för o slippa bli hemskickad bara för att man inte är öppen så mkt. vill inte göra samma sak som första gången. Kanske därför de känns sååå jobbigt o vara hemma. Vem vet man kanske är öppen ett par cm ????

Men få vi hålla tummarna på att de sätts igång för oss alla snart då.
Svar på tråden gravid v 39+4