• Anonym (Linda)

Light in the box, har ni handlat därifrån?

Googlade runt lite för att få lite tips på sidor att handla kläder på.
    Hamnade på Light in the box. 
    Hur funkar det där egentligen? Fri frakt och superbilliga kläder.. 
    Är det någon sida att lita på? 

• Svar på tråden Light in the box, har ni handlat därifrån?
  • nursebetty

Jag har gjort och du får varorna du beställt men kläderna ser inte alls lika fina ut i verkligheten som på bilderna, passformen är dålig och storlekarna stämmer inte osv.

• Fjärilslarv
    nursebetty skrev 2015-02-09 17:29:35 följande:

Jag har gjort och du får varorna du beställt men kläderna ser inte alls lika fina ut i verkligheten som på bilderna, passformen är dålig och storlekarna stämmer inte osv.

öh va?
    Jag beställde min bröllopsklänning därifrån "custom made" och den satt som en smäck.
  • Anonym (Linda)
    nursebetty skrev 2015-02-09 17:29:35 följande:

hmm okej. Tack så mycket.. 
    Funderar på om man skulle chansa och beställa lite grann. Man får ju rätt mycket för 200-300kr.. Fanns snygga smycken såg jag också. 
  • Anonym (Linda)
    Fjärilslarv skrev 2015-02-09 17:30:18 följande:
    öh va?
    Jag beställde min bröllopsklänning därifrån "custom made" och den satt som en smäck.
    Det var ett lite roligare svar att läsa.. :) 

Tänkte lite kläder till barnen och mig. Nån t-shirt till mannen osv. 
    Blir mycket kläder för liten peng, om det stämmer..
  • Fjärilslarv
    Anonym (Linda) skrev 2015-02-09 17:32:28 följande:
    Det var ett lite roligare svar att läsa.. :) 

Tänkte lite kläder till barnen och mig. Nån t-shirt till mannen osv. 
    Blir mycket kläder för liten peng, om det stämmer..
    fast de vanliga kläderna kan du inte ta custom made, det är bara brudklänningar, festklänningar osv. 
  • Anonym (Eh?)
    Fjärilslarv skrev 2015-02-09 17:30:18 följande:

öh va?

Jag minns att du en gång sa att du och din man beställde din bröllopsklänning från en kinesisk sida. Detta skrev du för ett är sedan men jag har ett skarpt minne så jag minst. Hur ska du ha det egentligen?
  • Fjärilslarv
    Anonym (Eh?) skrev 2015-02-09 17:40:44 följande:
    Jag minns att du en gång sa att du och din man beställde din bröllopsklänning från en kinesisk sida. Detta skrev du för ett är sedan men jag har ett skarpt minne så jag minst. Hur ska du ha det egentligen?
    ja jag gifte mig för tre år sedan.... jag skrev inte att jag beställde den nu eller hur, jag skrev endast ATT jag beställde den (alltså då- tid, något som redan har hänt).
  • Anonym (Linda)
    Fjärilslarv skrev 2015-02-09 17:35:03 följande:
    fast de vanliga kläderna kan du inte ta custom made, det är bara brudklänningar, festklänningar osv. 
    men storlekarna borde väl vara hyfsat överensstämmande med våra väl? 

en klänning i 122 till tjejen för 50kr.. Hur fel kan det bli? Tungan ute
  • Fjärilslarv
    Anonym (Linda) skrev 2015-02-09 17:44:19 följande:
    men storlekarna borde väl vara hyfsat överensstämmande med våra väl? 

en klänning i 122 till tjejen för 50kr.. Hur fel kan det bli? Tungan ute
    du vet att asiater är vääääldigt späda va?
    För att mina atombomber under hakan ska få plast måste jag ha massa x innan L.et och då skulle de sitta som tält. Tänk också på tull och fraktkostnad. 
  • nursebetty

Jag är en väldigt liten person och köpte bla en stickad klänning med slits där bak. På bilden gick slitsen upp till strax över halva vaden men när jag fick den på mig gick den ända upp till rumpan. Med andra ord kunde man se mina trosor om man bara lutande mig fram en liten bit.

Jag köpte även en vid långkjol i tyll med en underkjol. På bilden är de båda lagren jämnlånga men i verkligheten var underkjolen bara ned till knäna. 

Jag kan se fler exempel men som sagt så var jag inte alls nöjd med mitt köp. Visst var det billiga saker men de saker jag beställt såg lika billiga ut som de var.

Svar på tråden Light in the box, har ni handlat därifrån?