• FrauCasio

Går det att sätta in 200 Euro på Swedbank?

Hej!

Jag har 200 Euro kvar från en resa vi gjorde i somras och har inga kvitton kvar på det, nu vill sätta in dem på mitt Swedbank konto.

Går det? Undrar också om de i så fall tar ut någon provision eller avgift? Forex tar ju ut 50 kr eller liknande.

Tacksam för svar!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-02-08 22:06
    *nu vill JAG sätta in dem på mitt konto, ska det stå!

• Svar på tråden Går det att sätta in 200 Euro på Swedbank?
  • FrauCasio
    BuoBä skrev 2015-02-08 23:46:02 följande:

Om du har turen att bo nära en av deras insättningsautomater som tar Euro så kanske det går:

m.facebook.com/swedbanksverige/posts/487977914611316

Annars är nog det enklaste att växla med någon kompis som ska ut och resa.

Tack för svar! Såg också den sidan och det framkommer inte på kartan där om man kan sätta in Euro i insättningsautomaterna. Det kommer bara upp en massa punkter. Klickar man vidare på insättning finns tre, men tar någon Euro, framkommer ändå inte!
  • Kjell2

Om ditt konto är i SEK, och inte i EUR, kommer du behöva växla din EUR till SEK innan de kommer in på kontot. Det kan iofs ske genom att du lämnar in dina kontanter i EUR till banken som sen sätter in motsvarande summa i SEK på ditt konto. Banken kommer ta någon form av växlingavgift/kurs för att göra detta.

• BuoBä
    FrauCasio skrev 2015-02-09 00:01:45 följande:

Tack för svar! Såg också den sidan och det framkommer inte på kartan där om man kan sätta in Euro i insättningsautomaterna. Det kommer bara upp en massa punkter. Klickar man vidare på insättning finns tre, men tar någon Euro, framkommer ändå inte!

Vilken värdelös länk!

Jag kollade inte så noga måste jag erkänna.
  • FrauCasio
    Kjell2 skrev 2015-02-09 16:28:21 följande:

Om ditt konto är i SEK, och inte i EUR, kommer du behöva växla din EUR till SEK innan de kommer in på kontot. Det kan iofs ske genom att du lämnar in dina kontanter i EUR till banken som sen sätter in motsvarande summa i SEK på ditt konto. Banken kommer ta någon form av växlingavgift/kurs för att göra detta.

Tusen tack för svar!
  • PerInge

Har själv försökt växla några hundra euros som blev kvar efter en resa.

Det har inte funkat i insättningsautomaterna jag har provat. Det har inte gått hos någon bank, inte ens Forex tar kontanter längre. Det ser ut som att man får stoppa pengarna i madrassen tills man ska ut och åka igen. Eller?

• Tihi
    PerInge skrev 2016-10-31 11:49:14 följande:
    Har själv försökt växla några hundra euros som blev kvar efter en resa.

Det har inte funkat i insättningsautomaterna jag har provat. Det har inte gått hos någon bank, inte ens Forex tar kontanter längre. Det ser ut som att man får stoppa pengarna i madrassen tills man ska ut och åka igen. Eller?
    Vad menar du med att Forex inte tar kontanter? Är inte det deras affärsidé typ? När slutade dom ta kontanter? Det kontantlösa samhället börjar gå för långt alltså. Eftersom att kontanter är ett giltigt betalningsmedel så ska man för tusan kunna betala med cash eller växla in dom vid behov. Allt annat är helt sinnessjukt!
Svar på tråden Går det att sätta in 200 Euro på Swedbank?