SOS! Panikångest för dyra handväskan!
Ja, det är ett stort i-landsproblem jag har och ja, det är löjligt att må dåligt över det men nu är det så jag känner så utgå från det och inte dom svältande barnen i Afrika är ni hyggliga.
Då så, nu kör jag.
Jag köpte en handväska för dryga 10 000 kr i dag. Helt sinnesjukt! Jag har ingen speciell väskfetish även om jag har ett par dyrgripar från förut men dom har kostat runt 5000 kr. Jag har alltid sagt att 5000 kr är min gräns för vad jag tycker en väska är värd. Anyway, både min man och mamma pressade mig lite att köpa den nya. Visst är den fin och visst fyller den en viss funktion i min garderob men 10 000 kr?! WTF?
Jag svär att jag började svettas och få hjärtklappning när jag skulle betala och sen dess har jag haft ont i magen. Varför kan man ju undra? Vi har ju råd med den utan problem, jag har en del dyra andra ägodelar så det är inte min första sak som är dyr. Jag tvekar inte på att köpa en ny iPhone med 1-2 års mellanrum för 7000-8000 kr cash och dom håller ju bara i ett par år jämfört med väskan som jag teoretiskt kan ha tills jag dör. Vad är mitt problem???
Så den stora frågan är om jag ska lämna tillbaka den och må bättre eller behålla den och tänka att utslaget på många år framåt så kostar den inte så mycket trots allt?
Sen är jag också nyfiken på hur mycket ni andra kan tänka er att lägga på en handväska? Om den är dyr får ni gärna skriva om ni är "Medelsvensson" (menar inget illa med ordet) eller om ni har mer pengar än så.