• Anonym (TS)

Hitta nya vänner?

Nu är det så här att jag och min sambo är nyinflyttade i en stad där vi inte känner så speciellt många.

Jag är sjukskriven pga bindvävssjukdom, min sambo studerar på distans, vi har inga barn.

Nu undrar jag, hur träffat en nya vänner i en ny stad? Jag har lite svårt för att planera då jag inte har en aning om någon led kommer att hoppa ur eller om jag kommer ha så ont så jag inte kan ta mig upp ur sängen.

Jag har inte direkt några intressen då allt jag tyckt varit roligt nu gör att jag ofta hamnar på akuten med morfinsprutor i flera dagar.

Helst av allt vill jag träffa "friska" människor då jag lätt upplever att det blir någon form av tävling om vem som har mest ont, skittråkigt med andra ord. Samt att jag vill träffa andra tjejer i min egen ålder.

Jag är 27 år och bor i Sundsvall, har ganska svårt (efter alla dessa år) att ta kontakt med främmande människor. Oftast är jag glad men endel dagar är jag fruktansvärt bitter över min situation.

Några tips?

Handarbeten och bokklubbar är inget för mig alls så såna tips är inte så hjälpsamma! ;)

Svar på tråden Hitta nya vänner?