• X_Girl

Det sa bara klick...

Hej allihopa!

Träffade en kille från Algeriet och det sa bara klick. Vi har så mycket gemensamt och det finns verkligen en gnista mellan oss. Detta har aldrig hänt mig förut.

Han är från Algeriet och vi har kontakt med varandra typ 2 ggr i veckan genom Skype.
    Vi träffades för 1 månad sedan och det känns som vi har känt varandra hela livet.

Han har berättat om hela sitt liv för mig.. introducerat mig för hans familj osv

Nu vill vi träffas live. Och vi ha bestämt att vi ska träffas i Frankrike om ett par veckor eftersom han har fått visum till Frankrike.

Nu har det kommit så långt att vi vill gifta oss.
    Och inte på grund av (import) utan för att vi verkligen vill ha varandra.

Nu undrar jag om någon vet hur man gifter sig i Frankrike? Vilka papper behövs? Behöver våra papper översättas? Isåfall vilka?
    Ge mig så mycket info du kan

Även du som är gift med en från Algeriet... Berätta. Hur har ni det?

P.S. Är det svårt för en Algerian att få visum ifall jag kalar hit honom som gäst?

• Svar på tråden Det sa bara klick...
  • Ful Anka

Fråga honom om han gillar snö, kyla, och mörker i en så där, 7 månader om året?

This is my life and I don't care
  • X_Girl

Ja.. Medan han är i Algeriet så får han jobba där och spara så mycket han kan. Sen får han försöka hitta något jobb i sverige

• Kereza
    X_Girl skrev 2015-02-07 12:30:55 följande:

Vad menar du? Skulle han inte gilla det?

Inte för att vara pessimist, men det är värt att fråga - min sambo blåvägrar flytta till Sverige, eftersom han inte pallar så mycket kyla och mörker (och han är ändå "bara" Österrikare...de har det inte så mycket varmare själva...) 

Inte sagt att det behöver vara ett problem, men det är alltid bäst att ha allt sån't klargjort först; var man ska bo, jobb, hus, bilar, barn, husdjur, allt :) 

Gift mig i Frankrike har jag aldrig gjort, trots att jag bott där, men den här länken kanske kan vara till hjälp :) 

www.brollopsguiden.se/vigsel/vigsel-utomlands/231

Oavsett; lycka till! 
  • StevenDiese

Bromsa! Ni har ju aldrig träffats.

Svar på tråden Det sa bara klick...