• Rebecca 215

Orolig för min son

Hej alla där ute

Är lite orolig för min son som fyller 3 år om 3 månader. Han har god språkförståelse och han pratar på som bara den ???? Dock tappar han fokus i samtalen ibland och hoppar mellan saker och ting. När vi pratar om maten, så kan han exempelvis börja prata om delfinen som hoppade i Kolmården i somras. Det är mycket i huvudet på honom, jag är orolig för hur det påverkar när det kommer till kompisar. Idag stod kompisen och stirrade på honom när han flackade iväg i samtalsämnena... Han leker lite med andra, men har ändå sedan han var liten gillat att leka själv.

Hur är era barn, någon som känner igen sig?

• Svar på tråden Orolig för min son
  • GladaGreta

Ja, men så där brukar det väl vara? De kan liksom inte knyta ihop säcken innan de öppnar nästa.

De följer den röda tråden, som dock blir väldigt lång och i flera röda nyanser.

• Milleman

Inget konstigt alls skulle jag säga. Finns ju 3-åringar som knappt säger ett ord. Var glad att han pratar och intressera dig för de ämne han kommer in på :)

Idag satt jag och min 3,5-åring och pratade och plötsligt halkade han in på en grej som hände för över ett år sen. Tänk vad mycket intryck och information de får under sina första år :)

• Batmamba
    GladaGreta skrev 2015-02-06 21:34:32 följande:

Ja, men så där brukar det väl vara? De kan liksom inte knyta ihop säcken innan de öppnar nästa.

De följer den röda tråden, som dock blir väldigt lång och i flera röda nyanser.

Underbart formulerat om röda tråden!

TS, jag tycker att det låter som en alldeles vanlig treåring. Men om du är orolig så prata med er barnsköterska. Ett bra tillfälle är kanske i samband med treårskontrollen.
  • JazzKermit

Haha, jag tycker att den där kompisen i så fall är mer ovanlig, väntar hen verkligen på den röda tråden..? :D Min fyraåring är likadan, det är normalt! Vi i familjen älskar att försöka följa med i svängarna när han ska berätta det ena med det tredje och blanda semestern med NickeNyfiken osv...

• Rebecca 215

Så skönt att höra, känns som att vi är ensamma om detta ibland. Vi har verkligen fullt upp ibland att hänga med, är det inte delfinerna är det foten eller att han ska tappa tänderna, haha. Kommer ändå ta upp det på 3 års kontrollen, men det löser sig säkert ???? Tack för era svar allihopa!!

Svar på tråden Orolig för min son