• villbildafamilj

Är jag gravid?

Hej! Tog ett grav test idag ( ej med morgonurin ) jag ser två streck, men vet inte om det stämmer.. Jag vågar inte riktigt hoppas på att det är sant!!

Jag och sambon har försökt sedan oktober 2013, alltså i över ett år har jag fått massor av negativa tester.. Så om detta stämmer vet jag inte vad jag ska göra.. 

Lite extra ögon hade varit bra, Vad tror ni om mitt test?

Det är ju somsagt inte morgon urin.. Jag har BIM idag den 6/2..

Tacksam för svar! :)

• Svar på tråden Är jag gravid?
  • Ripley79

Jag tog ett test för 3 dgr sen som påminner lite om ditt. Provade igen i dag och det blev lite tydligare, så vänta 3 dgr eller nåt och prova igen! Glad

• villbildafamilj
    Ripley79 skrev 2015-02-06 13:50:21 följande:

Jag tog ett test för 3 dgr sen som påminner lite om ditt. Provade igen i dag och det blev lite tydligare, så vänta 3 dgr eller nåt och prova igen! Glad

Ohh, vad kul! :D Grattis! Men huuur lyckades du hålla dig i tre dagar innan du testade igen? 
  • Josssa9o

Tror nog med 99,9% att du är gravid, men kan vara att du har lägre hormonhalt men det höjs för varje dag! Men det är garanterat ett + jag ser ???? ta ett om 2 dagar med morgonurin :)

• villbildafamilj
    Josssa9o skrev 2015-02-06 13:53:38 följande:

Tror nog med 99,9% att du är gravid, men kan vara att du har lägre hormonhalt men det höjs för varje dag! Men det är garanterat ett + jag ser ???? ta ett om 2 dagar med morgonurin :)

åhh, vad kul att höra. :) Ja som sagt detta är ju inte taget på morgonurin. Men jag ska ta test igen.. ska bara försöka hålla mig så jag inte testar för ofta! hehe
  • Ripley79
    villbildafamilj skrev 2015-02-06 13:52:37 följande:
    Ohh, vad kul! :D Grattis! Men huuur lyckades du hålla dig i tre dagar innan du testade igen? 
    Jag blev sjuk ha ha, och så bad jag sambon handla en sticka som han påstod var slut i affärn...
  • villbildafamilj
    Ripley79 skrev 2015-02-06 14:03:40 följande:
    Jag blev sjuk ha ha, och så bad jag sambon handla en sticka som han påstod var slut i affärn...
    Haha, det låter som ett bra tips! ;) Nu har jag ju flera test hemma så jag vet inte hur jag ska lyckas hålla mig ifrån dem. :P
  • corran

Tror absolut att du är gravid! Testade själv idag med sånna stickor som du har och fick mycket mycket svagare än de det. Tog sen ett digitalt som visade gravid :) 
    Grattis! :D

• eagle87

Grattis:) gjorde ni ngt annorlunda denna månad? Vi har försökt nästan lika länge

• villbildafamilj
    corran skrev 2015-02-06 18:26:28 följande:

Tror absolut att du är gravid! Testade själv idag med sånna stickor som du har och fick mycket mycket svagare än de det. Tog sen ett digitalt som visade gravid :) 
    Grattis! :D

Grattis till dig med! :D Jag köpte hem ett digialt igår som jag ska testa med, men vågar inte ännu. Tänkte vänta någon dag! Men tog en vanlig sticka med morgonurin idag.. Och det var positivt! :D:D:D Jiiippiii! Bild kommer snart, måste bara lägga in dem på datorn! ;)
    eagle87 skrev 2015-02-06 20:05:24 följande:

Grattis:) gjorde ni ngt annorlunda denna månad? Vi har försökt nästan lika länge

Tack! :) Det enda jag kan tänka på är att jag har börjat träna regelbundet, och äter bättre! Men annars hade vi sex som vanligt, denna gången 2 dagar innan ägglossning.. därför trodde jag inte de skulle ta sig. Men man kanske inte ska ha sex för ofta?! :)
  • villbildafamilj

Här är dagens & gårdagens test, gårdagens är det som är underst! :)

Här är dagens test! :)

Visst är det positivt? :) Det måste ha tagit sig va? :)

• villbildafamilj

NU HAR JAG FÅTT DET SVART PÅ VITT. JAG ÄR GRAVID!!! :D ;D TJOOHOOOO! <3 <3 <3

Och här har vi min stegring sedan i fredags! :D

Svar på tråden Är jag gravid?