Vems ansvar är det att lägga upp kundpinnen?
Jag är nyfiken på den allmänna uppfattningen i denna fråga.
Jag är nyfiken på den allmänna uppfattningen i denna fråga.
Självklart den som står först i kön och precis plockat upp sina varor, annars så får den även betala för varorna som kommer efter :)
Den första i kön för att markera att man är klar med uppackningen.
Spelar roll. Den som ser att pinnen inte ligger på rätt plats lägger dit den, helt enkelt.
Jag tycker affärerna skall anställa en kundpinneditläggare, så slipper vi allt jävla tjat, och med stigande arbetslöshetssiffror, så vore det en välsignelse att kunna ståta med en kundpinneditläggare vid varenda förbannade kasse, i varenda förbannade affär, stormarknad, or whatever, med lite självaktning.
För att få råd med att anställa kundpinneditläggare är det bara att höja priserna med 25-30 %, det gör bensinbolagen för jämnan, då kan fanimej AFFÄRERNA göra likadant.
Fan va bra jag är !!!
Kram //Anton
Eller heter det kanske kundpinneuppläggare.....!
Den som är färdig med uppackingen av sina varor. Såvida det står någon bakom. Kommer det någon när man redan är klar och står och betalar med sitt kort så får denne lägga upp en pinne själv.
Motvallskäringen säger att det är bådas ansvar. Vill du inte riskera att betala för andras varor - lägg dit pinnen. Vill du vara ärlig mot dina medmänniskor när du handlar -lägg dit pinnen.
Eller gör det lätt för dig, om du har möjlighet, och använd snabbkassan. Om du har mindre än 10 varor, då.
Den som står först. Den andra når inte oftast den.
Jag brukar 99 fall av 100 lägga dit pinnen när jag har lagt upp mina varor, men glömmer framförvarande att lägga dit pinnen efter sina varor ids jag inte bli sur för det utan lägger dit den själv. Jag svarar: den som känner sig manad.
Jag tycker ansvaret ligger på den som kommer efter, men den som är först kan göra det för att vara artig och hjälpsam.
Den som står först vill nog inte betala för nästkommandes varor, därför tycker jag att det är logiskt att hen lägger upp pinnen.