• Dr to be

omföderskor i v.20+! hur ofta känner ni fosterrörelser?!

Som rubriken säkert avslöjar så är jag gravid i v

20+ med andra barnet. Vår första var vild i magen och är vild ute i livet men hon slår inte lillasyster i magen. Sedan några dagar tillbaka så känner jag henne ca 30 ggr/dygn. Hon är helvild. Moderkakan är i framvägg (igen) men den verkar inte dämpa mkt. Känns konstigt att känna såhär mkt redan när hon teoretiskt iaf ska ha massor med plats att härja på.

Någon mer som också känner då mkt så tidigt??

• Svar på tråden omföderskor i v.20+! hur ofta känner ni fosterrörelser?!
  • malintherese01

Hej! 

Jag är bara i vecka 15, och väntar fortfarande på att jag ska känna den lille krabaten där inne ;) 
    Men med mitt första barn var det så som du beskriver. Jag tyckte jag kände av henne hela tiden runt vecka 20-23... :)

Alla pratar om det där med moderkakan i fram/bak-vägg... det får man veta på ultraljudet eller?

• Dr to be
    malintherese01 skrev 2015-02-05 21:12:42 följande:

Hej! 

Jag är bara i vecka 15, och väntar fortfarande på att jag ska känna den lille krabaten där inne ;) 

Men med mitt första barn var det så som du beskriver. Jag tyckte jag kände av henne hela tiden runt vecka 20-23... :)

Alla pratar om det där med moderkakan i fram/bak-vägg... det får man veta på ultraljudet eller?

Ja, på rul får man reda på hur moderkakan är placerad:)
  • dita
    Dr to be skrev 2015-02-05 21:06:25 följande:

Som rubriken säkert avslöjar så är jag gravid i v

20+ med andra barnet. Vår första var vild i magen och är vild ute i livet men hon slår inte lillasyster i magen. Sedan några dagar tillbaka så känner jag henne ca 30 ggr/dygn. Hon är helvild. Moderkakan är i framvägg (igen) men den verkar inte dämpa mkt. Känns konstigt att känna såhär mkt redan när hon teoretiskt iaf ska ha massor med plats att härja på.

Någon mer som också känner då mkt så tidigt??

Jag väntar 3:dje och har de sista två graviditeterna haft den i framväggen och tycker att jag känner mycket mer och oftare än när jag hade i bakväggen:) väntar också en vilding. 
  • fesun

Är i v 24ish med vår tredje och känner sparkar nästan hela tiden, moderkakan är i framvägg. Den var i fram sist också och då kände jag nästan ingenting, lite buffar och rörelse men sällan direkta sparkar och maken kände sällan något alls. Kände inget alls förrän v 21. Första var den i bak och då var det full rulle från v 17, även maken kunde känna då.

Maken kan dock inte känna några sparkar än, trots att han sparkar så mitt skelett vibrerar ibland ;)

Svar på tråden omföderskor i v.20+! hur ofta känner ni fosterrörelser?!