• Carro2172

Tackat ja till dagisplats som ej finns!!

Hej

Sökte dagisplats till min dotter i september förra året så hon börjar i mars i år.

Förskolan närmast där vi bor byggs om så de tar inte in fler barn där.

Inte förren i augusti när bygget ska vara klart.. Fick inget av våra tre förstahandsval men fick en plats en bra bit från där vi bor som jag bara hört bra om så kändes bra.

MEN fick sedan reda på att hon inte fått plats inne på det dagiset utan i en modul som ska byggas utanför.

kändes ju inte så bra men vi tackade ja och skickade in alla papper..

fick datum när hon ska skolas in och har fixat med jobbet ( bytt turer och tagit minustid) för att kunna vara med. Men idag ringer de säger att modulen kanske inte kommer upp förrens i maj! Och hon undrar då om vi kan tänka oss en dagmamma så länge... vi kan tyvärr inte tänka oss att ha henne hos dagmamma.

Är så besviken och känns så hemskt för min dotter att hon ska behöva hoppa runt:( vi har knappt några föräldrardagar kvar och inte råd att vara hemma längre:(

kan de verkligen neka oss en dagisplats?

• Svar på tråden Tackat ja till dagisplats som ej finns!!
  • Punkster

Har ni blivit erbjudna en plats fr.o.m ett visst datum och svarat ja till det så har ni ett bindande avtal. Kan kommunen inte erbjuda vad de lovat så är det bara för er att ställa krav och vara jobbiga. Ni har rätten på er sida. Begär en plats inne på dagiset eller på något av era andra förstahandsval. 

Svar på tråden Tackat ja till dagisplats som ej finns!!