• spellnell

Falskt minus

Hej alla!

Jag undrar lite om det finns många som testat minus på rd 13, men sen fått plus i alla fall? Jag har testdag idag (dag 13) efter FET med 5-dagars. Hade väl egentligen inte så höga förväntningar, men när minuset kom så vart jag CHOCKAD!! Är det någon som vet varför man inte testar med blodprov? Eftersom jag nu testat minus, så är det meningen att jag nu ska sluta med Progynon och Lutinus och invänta blödning, men hela min kropp skriker att det känns fel!! Kan man testa minus på testdagen för att senare få plus? Någon som har erfarenheter av detta?

• Svar på tråden Falskt minus
  • Jag är bara jag

Enligt min klinik testar hela 5% av de gravida minus på TD-och den är 14 dagar efter ET vilket innebär 4+5! Är det minus då måste man ta blodprov och först om det är negativt får man sluta med alla mediciner. Första kliniken ville t.o.m ha 2 negativa blodprov för att veta säkert. Så nej,minus måste inte alls betyda att man inte är gravid och jag skulle inte sluta med medicinerna innan jag visste tvärsäkert.

• Jag är bara jag
    chikita124 skrev 2015-02-05 20:05:32 följande:
    Tyvärr 5 dagars på rd 14 känns som hoppet är ute faktiskt tyvärr. ..
    För de flesta ja,men det finns alltid undantag. En kvinna på min gamla klinik fick t.o.m. under 5 i hcg-provet fast hon var gravid! Och det tas som allra tidigast dag 4+6.
  • dreamz

Är det kört om man testar minus på ruvardag 15 på ett "vanligt" 2 dagars embryo då?

Svar på tråden Falskt minus