• Anonym (Jobbigt)

Känner inte samma gnista.. Ingen kärlek.. Ingen sex...

Känner inte samma gnista.. Ingen kärlek.. Ingen sex...
    Vi är 35 resp 34.

Har en jobbig fråga.
    Vi har känt varandra i tre år nu.
    Gifta sen ett år

Känns jobbigt allt just nu. Bara diskussioner.
    Ingen gnista oss emellan.
    Sex har vi inte haft på månad.

Skall man bryta upp?
    Sälja lägenhet?
    Leta ny partner?
    Skilja sig eller?

• Svar på tråden Känner inte samma gnista.. Ingen kärlek.. Ingen sex...
  • mikey

Testa något som får er upphetsade för o se om gnistaN för sex kanske ändå finns kvar. Bjud in ett ungt par? ;)

• Gryntroll

Har ni pratat med varandra om situationen eller är det det du menar med bara diskussioner? 

Annars kan jag tycka att det är ett första steg, att lägga upp frågan på bordet och prata igenom den. Inte när ni precis har bråkat utan vid ett mer sansat tillfälle där ni (förhoppningsvis) inte säger saker i affekt.

Vad är grundproblemet? Stör ni er på varandras egenskaper? Är det stress på jobbet som är svår att släppa av på jobbet och därmed följer med hem och då kanske går ut över den andra i glirningar, tykna kommentarer och i att sömn/återhämtning prioriteras högre än sex?

En månad kan jag tycka är en ganska kort tid med dipp, i ett treårsförhållande ... Men det gäller ju att komma upp ur "hålet" också annars blir det lätt en nedåtgående spiral.

• Systeryster7

Jag skulle försöka prata om det, det kan bli bättre efteråt för båda.

Jag har haft det mycket upp och ner i mitt förhållande men brukar se till att berätta hur jag känner och det har alltid slutat med att vi kommer närmre varandra och att stämningen blir mycket lättare. En månad är inte så lång tid, försök berätta hur allt känns och kanske hitta på något tillsammans som båda gillar.

Svar på tråden Känner inte samma gnista.. Ingen kärlek.. Ingen sex...