• Molle1981

Tycker du att vi ska folkomrösta om invandringen?

7 av våra rikstadspartier vill mångkulturisera Sverige till varje pris. Men både opionionsundersökningar och SDs ständiga tillväxt skvallrar om något annat. För mig personligen tycker jag detta vansinne har gått för långt för länge sedan och samtidigt som vår omvärld gång på gång häpnas av vår destruktiva politik så får den bara fortsätta och fortgå och även med en accelerator styrka.

Själv är jag demokrat och tycker vårt land blir mer och mer odemokratisk med censur och hetsjakt på invandringskritiker och andra som vågar tala ur den sovande dimman.

Men även om jag tycker detta är fel skulle jag respektera det om det är det majoriteten i landet vill. Personligen hade jag nog flyttat tillbaka till Norge eller något av våra andra nordiska grannländer om så blev fallet, men Sveriges invånare borde få en chans att säga sitt eller vad säger du?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Tycker du att vi ska folkomrösta om invandringen?
  • Anonym (Demokrati)

Låt folket bestämma denna infekterade fråga.

• sjuttiofemman

Det är ingen infekterad fråga. Det är bara Sd som är infekterade med den pestliknande sjukdomen rasism. Sånt brukar man sätta i karantän men inte i Sverige, nej här ska vi dalta med rasisterna. Och för att offerkoftorna ska stanna i garderoben, nej jag anser inte att Sd ska förbjudas utan endast rasism ska vara straffbart.

Jag och många med mig var och är ursinniga över vansinnet med utförsäkringar och fas 3. Men inte ylas det i högan sky för det. Det var alliansen som styrde och det var bara att gilla läget. Varför ska Sd:are ha sin skeva vilja igenom jämt??

• Rataxes

Nog finns det viktigare saker att folkomrösta om?

Pst - vatten är ett av de E-numren. smile5.gif // Fantastisk kännedom om livsmedel hos vänstertomte.
  • Molle1981
    sjuttiofemman skrev 2015-01-31 20:50:03 följande:

Det är ingen infekterad fråga. Det är bara Sd som är infekterade med den pestliknande sjukdomen rasism. Sånt brukar man sätta i karantän men inte i Sverige, nej här ska vi dalta med rasisterna. Och för att offerkoftorna ska stanna i garderoben, nej jag anser inte att Sd ska förbjudas utan endast rasism ska vara straffbart.

Jag och många med mig var och är ursinniga över vansinnet med utförsäkringar och fas 3. Men inte ylas det i högan sky för det. Det var alliansen som styrde och det var bara att gilla läget. Varför ska Sd:are ha sin skeva vilja igenom jämt??

Vilken konstig bild du har av Sverige? Då måste du verkligen hata andra länder, där partier likt SD är ännu större och där SD-politik redan förs..

Och detta handlar inte om SD. Utan om Sveriges ledande politiker ska fortsätta få fortsätta sitt mångkultur projekt och montera ner det som Sverige blivit unikt för (vårat välfärdssamhälle)
  • Anonym (Kalle)

Hur skulle det gå till, bara ja eller nej?

Jag tror de flesta är för invandring, men inte hur många som helst. Så SD:s linje skulle aldrig vinna.

• hezekiel

Folkomröstningar överlag tycker jag är bra,helst hade jag velat ha samma system som Schweiz.

• Anonym (Kalle)
    Anonym (der) skrev 2015-01-31 21:55:52 följande:
    Rasism är en ideologi och inte en sjukdom ,men du kanske inte gick klart i grundskolan?
    Fick du inte lära dig att det kallas liknelse?
  • lövet2

Nej. Om vi folkomröstar om att införa en rasistisk syn i Sverige, så kan det fort gå som i Nazityskland. En bra talare och många människor som är lättlurade - det är ingen lyckad kombination. Först övertygar man alla som är missnöjda med livet, om att allt är invandrarnas fel. Sedan övertygar man dem som egentligen är rätt nöjda, om att de skulle få det ännu bättre om de bara slapp ha utlänningar omkring sig. Tja, sedan är det klappat och klart. Då har vi en demokrati som bara gäller för folk med rätt utseende, rätt ursprung och rätt åsikter ....

• Molle1981
    Anonym (Kalle) skrev 2015-01-31 21:40:36 följande:

Hur skulle det gå till, bara ja eller nej?

Jag tror de flesta är för invandring, men inte hur många som helst. Så SD:s linje skulle aldrig vinna.

SDs linje är samma som att komma ned till den nivån övriga länder ha på invandring, av de som i huvudtaget har ett mottagande. Sverige tar emot 10ggr fler invandrare än vita nordiska grannar som för övrigt tar emot ganska många jämfört med många andra länder.
  • sjuttiofemman
    Molle1981 skrev 2015-01-31 21:35:32 följande:

Vilken konstig bild du har av Sverige? Då måste du verkligen hata andra länder, där partier likt SD är ännu större och där SD-politik redan förs..

Och detta handlar inte om SD. Utan om Sveriges ledande politiker ska fortsätta få fortsätta sitt mångkultur projekt och montera ner det som Sverige blivit unikt för (vårat välfärdssamhälle)

Och så blir folk förvånade att vissa lättpåverkade personer radikaliseras och ansluter sig till terroristnätverk och bombar utvalda platser. Om den ena sidan växer sig starka så följer dess motpoler med som en konsekvens.
Svar på tråden Tycker du att vi ska folkomrösta om invandringen?