• Anonym (Nyfiken)

    Någon som är intresserad av astronomi? :)

    Har blivit väldigt nyfiken på våra planeter och stjärnor, söker någon likasinnad :)

    Någon som har koll på planeternas position just nu?

  • Svar på tråden Någon som är intresserad av astronomi? :)
  • Pentra

    Hej! Utantill så har jag tyvärr ingen jättekoll på just planeternas positioner. Men här är kanske en intressant sida: aak.astronet.se . Det jag däremot vet om solsystemet bl.a. är, att så nyligen i vår planetariska historia som 16:e Juni 1992 så drogs planeten Kathein ur från vårt solsystem av en spiralarm från ett svart hål. ... Med vänlig hälsning, Pentra

  • Threezool

    En app som jag kan rekommendera är Star Chart som finns till Android. Med den riktar du bara skärmen mot himlen (Som om du skulle ta ett foto) så visar den vad som finns i det området. =)

  • Anonym (Nyfiken)
    Threezool skrev 2015-03-03 15:21:09 följande:

    En app som jag kan rekommendera är Star Chart som finns till Android. Med den riktar du bara skärmen mot himlen (Som om du skulle ta ett foto) så visar den vad som finns i det området. =)


    Tack för tipset! :) Använder faktiskt en annan app. Stellarium
  • Anonym (Nyfiken)

    Oj, inlägget skickades iväg! Stellarium finns även på datorn och man kan ställa in vilken tid man vill osv i både mobilen och datorn. Men i datorn kan man "spola framåt och bakåt" i tiden så men ser hur allt rör sig.

    Ska kolla på den appen som du tipsade om också!

Svar på tråden Någon som är intresserad av astronomi? :)