• Anonym (Skall an göra?)

Jag är en amatörskådespelare - Skall vara med i en gala men är inte hundra procent att den blir av

Jag är en amatörskådespelare. Arbetar oftast ideellt. 

Har hänt en gång att jag fått lön vid enstaka tillfällen.

Nu skall jag vara med i en gala. En person har organiserat hela denna gala, jag har tidigare varit med honom i hans projekt. Som var oplanerad, och den blev inte av.

Det har hänt tidigare att han har ordnat upp en gala, men sålde biljetterna försent. Så de blev inte sålda, inte alla. Trots jag sade till honom att sälja biljetterna några månader tidigare.

Men han var tydligen rädd att folk skulle ''glömma'' och inte dyka upp till gala om man sålde de tidigare. Så han började sälja biljetterna 3 veckor innan galan.

När han skriver få man i tron om att det kommer bli av. Då han skriver och det låter som om att han har fixat goda människor som kan fixa allting.

Men när man dyker upp, är det hans kamrater, eller liknade bekanta.

Nu har han ordat upp en ny gala. Jag vill absolut gå på den. Jag skall dessutom bli fotograferade med andra artister, vilket kommer bli kul! Kända och okända precis som mig. Skillnaden är att jag inte är artist utan skådespelare.

Jag har fått transport alla gångerna och inte lidit så värst mycket.

Men nu ordar han upp så man skall dyka upp under skoldagar och ha galan under en helg.

Jag studerar en folkhögskola. Vet jag att detta kommer bli av, så kan jag faktiskt ta ledigt utan problem.

Men om detta inte blir av, så innebär det att jag har skippat skoldagarna utan någon form av vinning.

Jag undrar då om jag har rätten att stämma honom om det skulle bli så att det inte blev av?

Få ersättning eller liknade?

Tack på förhand! 

Svar på tråden Jag är en amatörskådespelare - Skall vara med i en gala men är inte hundra procent att den blir av