• CattiM

Få tag på Pergotime?!

Vi fick ett missfall för några månader sedan och vill nu göra ett nytt försök.
    Gick till apoteket för att plocka ut pergotime som jag skulle börjat ta imorgon.
    Då fick jag veta att det inte fanns några och kanske inte skulle komma in några heller.
    Någon som vet något om detta?
    Känner mig så oerhört nedstämd och ledsen av detta.
    Någon som har en kur som man inte ska använda som jag kan få köpa?

Känner mig desperat.
    Jag har en son på 4,5 som en är ett "pergobarn".

Tacksam för all hjälp!!
    kram Catti

• Svar på tråden Få tag på Pergotime?!
  • Jasmin Karlsson

Undrar jag också! På mitt apotek sa de att de skulle få in dem igen 6:e februari, men man vet ju aldrig....

• FruGrävling

Har försökt få tag i dem sen mellandagarna. Fick då besked att de preliminärt skulle komma tillbaka den 16 januari. 15 januari fick jag mail från apoteket att nytt preliminärt datum var 6 februari. Vågar inte lita på det och med tanke på att det ändå skulle bli vår sista Pergo-cykel har jag nu tagit kontakt med min läkare för att gå vidare med injektioner istället

• Längtar91

Det beror nog på vilket apoteket du varit på. Ja fick ut 3 paket 16 januari. Lycka till.

• Gweny

Det var slut på 3 apotek i närheten i december för mig. Dem sa det skulle dröja. Hittade att det fanns på ett litet apotek som tillhörde ica maxi. Gjorde en chansning.

• Athen

Jag har ett packet som jag kan hämta på Apoteket. Inboka mig om någon vill ha.

• FruGrävling
    Längtar91 skrev 2015-02-02 15:47:46 följande:

Det beror nog på vilket apoteket du varit på. Ja fick ut 3 paket 16 januari. Lycka till.

Då måste ditt apotek ha haft några kvar kanske? Jag var runt på 8 olika apotek i Gbg samt 2 i Kungälv och inget hade några kvar. Skickade dessutom min mamma till 2 apotek i Linköping o min pappa till ett i Kalmar. Har dessutom försökt köpa via två apotekskedjor på nätet o det var de som nu mailade o meddelade att det som först kunde komma i lager 6 februari.
  • Athen

Jag har ett paket hemma. Inboxa mig om någon vill ha.

• TheKitten

Hej!

Nån som har koll om Perotime kommit? Har tagit min första kur men man vet ju inte om jag behöver en till.

• Pipam

Rådfråga er läkare om Letrozole om det inte löser sig. Fick det istället för pergotime.

• Undska

Jag fick reda på av Apotekets kundtjänst att det fanns två paket i Övertorneå,apoteket räven tror jag det hette om jag inte minns fel, ca 100mil från där jag bor, men jag ringde dit och förklarade läget, så de va så snälla att de skickade ett paket hem till mig med post :) som jag fick hem igår :))

• TheKitten

har hört att pergotime eventuellt ska komma denna vecka.. får se hur det blir annars får jag ringa läkaren.

• Pipam

Fick meddelande idag att det är uppskjutet till mars! Suck!

• Nattis88

Vi behöver med pergotime för att kunna fösöka få ett barn då jag inte har ägglossning pga av viktminskningsproblem och även efter att ätit minipiller x antal år. Sitter med här spänt och hoppas att pergotime ska komma snart då vi har försökt sen september förra året. Skulle ha börjat med dom den 2 februari egentligen men blev inget då dom är helt slut överallt. Var nere på apoteket idag och frågade och perliminärt sa dom att dom skulle komma in den 24 februari nu så hoppas verkligen på det nu!

• Athen

Jag har ett paket hemma om någon vill ha? Inboxa mig.

• Athen

Hej tjejer paketet är såld.

Min mailbox är full med samma fråga. Lycka till Er alla!!

Svar på tråden Få tag på Pergotime?!