Dräktig katt?
Vi har 2 katter, en hane och en hona som nu är 6 resp. 8 månader. Vi var bortresta 3 veckor under julen och när vi kom för att hämta katterna igen var det första jag reagerade på den vidriga stanken från kattlådan. Hanen hade hunnit bli könsmogen.
När vi kom hem satte de nästan genast igång med parningen och hann para sig (vad jag hann se) 3 gånger innan vi kastrerade hanen. Alla gångerna avbröt jag parningen, men en av gångerna hann min hona skrika till och attackerade honom sedan efteråt, så det är möjligt att de hann fullborda det.
Jag frågade min mamma som var kattvakt om hon hade sett att de gjort det hos henne, men hon hade inte sett något. Min lillebror trodde dock att de kanske hade gjort det, då de "lekt lite konstigt" ett par gånger.
Jag trodde att hon inte var dräktig, för jag tyckte att det verkade som om hon löpte för några dagar sedan då hon var extremt kelig och följde mig överallt och satte rumpan i vädret när man kliade bak vid svansen.
Men hon har börjat gräva och krafsa överallt, som om hon bygger bo. Hon har blivit lite rundare och pälsen kring spenarna är tunn, nästan borta, men jag är osäker på hur hon såg ut förut. Färgen är ljusrosa. När hon sträckte på sig idag kändes hennes "kuddar" längst ned vid benen större. Som fyllda. Hon och den andra katten slåss/busar också mycket mer. De springer och slåss som tokiga.
Vi kom hem mitten av januari.
Är det någon som kan hjälpa mig avgöra?